|

ایسوس زنفون ۱۰ بطور رسمی معرفی شد

ایسوس زنفون ۱۰ بطور رسمی معرفی شد

کمپانی ایسوس سرانجام نسل جدید گوشی‌های کامپکت و پرچمدار خود با نام ایسوس زنفون ۱۰ (Asus Zenfone 10) را رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما ، ایسوس دیشب جدیدترین گوشی پرچمدار و کامپکت خود یعنی Zenfone ۱۰ را به عنوان جانشین زنفون ۹ بطور رسمی رونمایی کرد..

این دستگاه که حداقل در نگاه اول و از نظر ظاهری تفاوت خاصی با نسل پیشین ندارد، در بخش سخت‌افزاری تغییرات و بهبودهای قابل توجهی داشته که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مشخصات فنی ایسوس زنفون ۱۰ (Asus Zenfone 10)

مهمترین تغییر به بهره مندی از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم اشاره کرد که بنابر ادعای ایسوس منجر به بهبود ۱۵ درصدی عملکرد محاسباتی، بهبود ۲۰ درصدی عملکرد در حالت گیم و شاید از همه مهمتر بهبود ۱۵ درصدی بازدهی باتری شده است.

دومین تغییر عمده هم باید سری به بخش باتری اشاره کرد که ایسوس حالا با تغییرات اعمال شده توانسته بازدهی باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی را تا ۱۳ درصد بهبود ببخشد. دیگر موردی که فقدان آن در ایسوس زنفون ۹ آزاردهنده بود و حالا در نسخه جدید برطرف شده، فقدان پشتیبانی از شارژر بی‌سیم بود که حالا با پشتیبانی از شارژ ۱۵ واتی بی‌سیم جبران شده است. البته که تغییر خاصی در سرعت ۳۰ واتی قابلیت شارژ سریع سیمی دستگاه ایجاد نشده است که شاید می‌توانست اندکی ارتقا یابد.

نمایشگر ۵.۹ اینچی آمولدی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل به همراه ارتقای نرخ نوسازی صفحه به ۱۴۴ هرتز و کالیبره‌شده به DCI-P۳، دارای دقت رنگ زیر ۱ Delta-E و حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت و محافظ Gorilla Glass Victus همراه شده است.

طراحی پنل پشتی اندک تغییری داشته اما همچنان لوگوی ایسوس روی آن به چشم می‌خورد. از طرفی در بحث رنگ‌بندی حالا دو رنگ جدید سبز و قرمز هم به ترکیب سفید، سیاه و آبی سری پیشین اضافه شده است.

اگرچه ترکیب دوربین دوگانه پشتی کماکان با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی با ابعاد ۱/۱.۵۶ اینچی در لنز ۲۴ میلی‌متری f/1.9 ثابت مانده، اما لرزشگیر هیبریدی گیمبال نسل دوم ۶ محوره آن اکنون به‌روز شده است. لنز ثانویه نیز مربوط به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی لنز فوق‌عریض است که درکنار سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دوربین سلفی با پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری و فناری RGBW، سیستم دوربین این گوشی را بهبود می‌بخشد.

هر دوی این لنزها قابلیت فوکوس خودکار خود را از دست داده‌اند، اما ایسوس به بهبود دوربین جدید تصویربرداری در حالت شب بسیار می‌بالد!

ایسوس زنفون ۱۰ در یک جعبه سازگار با محیط زیست عرضه می‌شود که در تولید آن از چسب استفاده نشده و با کاغذ بازیافتی و جوهر سویا ساخته شده است. داخل جعبه علاوه بر گوشی، یک کابل USB-C، یک شارژر ۳۰ واتی و یک گارد محافظ وجود دارد. همچنین گفتنی است که این گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون برخوردار است.

ایسوس Zenfone 10 با قیمت ۷۹۹ یورو برای نسخه پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. نسخه ۸/۲۵۶ قیمت ۸۴۹ یورو و نسخه ۱۶/۲۵۶ هم قیمت ۹۲۹ یورویی دارند. لبته یک نسخه ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی هم در راه است که هنوز اطلاعی از قیمت آن در دست نیست.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار