|

پیشرفت ۳۷ درصدی طرح مجتمع پتروپالایش مکران

پیشرفت ۳۷ درصدی طرح مجتمع پتروپالایش مکران

مدیر اجرایی و مجری طرح پترو پالایش مکران گفت: این پتروپالایشگاه در مجموع ۳۷ درصد پیشرفت داشته و عملیات سیویل پالایشگاه اول این مجتمع آغاز شده است.

به گزارش مملکت ما ، حنیف مجیدی افزود: همچنین خرید دانش فنی و تجهیزات آن به طور کامل انجام شده و در حال انتقال به مجتمع است و امید می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۵ هجری شمسی بتوان مرحله نخست این مجتمع را برای بهره‌برداری آماده کرد.

وی ادامه داد:‌ این پتروپالایش در زمان بهره‌برداری ۱۴ نوع محصول تولید خواهد کرد و ظرفیت تولید سالانه آن افزون‌بر ١۴ میلیون تن محصول است که با توجه به قرارگیری آن در کرانه‌های دریا امکان صادرات محصول‌های تولیدی هم وجود دارد.

مدیر اجرایی و مجری طرح پتروپالایش مکران اضافه کرد:‌ هلدینگ باختر برای آن ۶ و نیم میلیارد دلار پیش‌بینی سرمایه‌گذاری کرده و این پتروپالایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای مکران در زمان بهره‌برداری شامل حدود ۱۰ تا ۱۵ کارخانه در یک مجتمع بوده و تلاش می‌شود در تامین زیرساخت‌هایی نظیر آب و برق خودکفا باشد.

وی با اشاره به اینکه زمین در نظر گرفته شده برای احداث پتروپالایش مکران شرایط مساعدی ندارد، ادامه داد: برای چیرگی بر این مساله عملیات سنگین بهسازی زمین انجام می‌شود.

مدیر اجرایی و مجری طرح پترو پالایش مکران گفت: همچنین با توجه به نبود زیرساخت‌ها نسبت به ایجاد آن‌ها اقدام شد که می‌توان به احداث ۶ کیلومتر راه دسترسی اصلی آسفالته، احداث ۶ کیلومتر خط انتقال برق، احداث ١٣ کیلومتر جاده حراستی پیرامون مجتمع،احداث مهمانسرا ، ١۶دستگاه سوله جهت کارگاه های مرکزی و انبار قطعات یدکی مجتمع و همچنین ایجاد ۱۳ کیلومتر خط انتقال دیتا اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار