|

شکایتی از مشاور املاک دارید به این شماره زنگ بزنید

شکایتی از مشاور املاک دارید به این شماره زنگ بزنید

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه قانون نظام صنفی، بازدارندگی کافی را برای برخورد با تخلفات صنف مشاوران املاک ندارد گفت: حق الزحمه مشاوران املاک ۲۵ صدم درصد از هر طرف معامله است که بالغ بر ۸۵ درصد مشاوران به این نرخ پایبند هستند اما اگر یک واحد صنفی بیشتر از رقم مذکور دریافت کرد، متعاملین به اتحادیه شکایت کنند و حق و حقوق آنها بازگردانده می‌شود.

به گزارش مملکت ما ، مصطفی‌قلی خسروی درباره اضافه دریافت بالاتر از نرخ مصوب توسط برخی مشاوران املاک اظهار کرد: مهرماه سال گذشته، دولت قبل در یک اقدام غیرکارشناسی و دستوری، حق الزحمه مشاوران املاک را که تا پیش از آن نیم درصد از ثمن معامله از هریک از طرفین بود به ۲۵ صدم درصد کاهش داد که این اقدام آنها منجر به تشدید تخلفات و دور زدن قانون توسط عده کمی از مشاوران شده است.

وی گفت: آقایان تلفن می‌زنند و می‌گویند فلان مشاور از ما اضافه دریافت کرده است. کجای دنیا با تلفن، کار حل می‌شود؟ تلفن ۷۳۳۴ اتحادیه مشاوران املاک برای دریافت شکایات وجود دارد اما در مراحل بعد، شاکی باید بیاید به صورت مکتوب شکایت خود را بنویسد. ما مطابق قانون نظام صنفی، چندین کمیسیون در اتحادیه داریم؛ از جمله کمیسیون شکایات، کمیسیون فنی، کمیسیون بازرسی، کمیسیون آموزش و الی آخر. اینها هرکدام فعالیت خودشان را انجام می دهند. وقتی شکایتی مبنی بر اضافه دریافت به کمیسیون شکایات ما می‌آید اول به واحد صنفی تلفن می‌زنیم و می‌گوییم که رضایت فرد مذکور را حاصل کن. اگر این کار انجام نداد برابر قانون با او برخورد می‌شود. او را به کمیسیون شکایات دعوت می‌کنیم و اگر تمکین نکرد برابر ماده ۲۸ واحد صنفی را تعطیل می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار