|

سقوط ۷۵ درصدی برنامه‌ریزی سفر پس از جنگ ۱۲ روزه

سقوط ۷۵ درصدی برنامه‌ریزی سفر پس از جنگ ۱۲ روزه

بعد از جنگ دوازده روزه و سقوط شدید برنامه ریزی سفر، بازار گردشگری وارد رکود شد.

به گزارش مملکت ما، گزارش پلتفرم جاباما نشان می‌دهد پس از جنگ ۱۲ روزه، نه‌تنها تعداد برنامه‌ریزی‌های سفر کاهش شدیدی داشته، بلکه فاصله زمانی بین تصمیم‌گیری و انجام سفر نیز به کمترین حد خود رسیده است.

داده‌های تحلیلی پلتفرم جاباما حاکی از آن است که جنگ ۱۲ روزه ضربه سنگینی به بازار سفر و گردشگری وارد کرده و الگوی برنامه‌ریزی سفر را به‌طور چشمگیری تغییر داده است.

مقایسه یک ماه پیش و یک ماه بعد از این رویداد نشان می‌دهد مجموع برنامه‌ریزی‌ها برای سفر ۷۵ درصد کاهش یافته است؛ آماری که حاکی از انقباض شدید تقاضای سفر است.

photo_2025-08-26_00-33-28

بر اساس این گزارش، برنامه‌ریزی برای سفر در همان هفته جنگ با کاهش ۴۲ درصدی مواجه شده است. این افت برای سفرهایی که یک هفته بعد انجام می‌شدند، به ۷۰ درصد می‌رسد و برنامه‌ریزی سفر در بازه پنج هفته بعد، افت بی‌سابقه ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

این ارقام بیانگر آن است که در فضای پرریسک پس از جنگ، تمایل به رزرو زودهنگام تقریباً از بین رفته است.

کارشناسان معتقدند افت تعداد و کوتاه‌شدن بازه زمانی برنامه‌ریزی سفر، تأثیری مستقیم بر کاهش درآمد فعالان این حوزه خواهد داشت. هتل‌ها، آژانس‌ها و پلتفرم‌های رزرو آنلاین، در چنین فضایی با دشواری بیشتری می‌توانند ظرفیت‌های خود را مدیریت کنند و پیش‌بینی تقاضا سخت‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار