|

حقوق‌ها در آلمان برای پنجمین سال متوالی بیش از تورم افزایش یافت

حقوق‌ها در آلمان برای پنجمین سال متوالی بیش از تورم افزایش یافت

دستمزدها در آلمان در سه ‌ماهه دوم سال میلادی جاری به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از نرخ تورم بوده و به‌طور متوسط در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳.۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مملکت ما، بنا بر اعلام اداره آمار فدرال آلمان، افزایش دستمزدها در این کشور برای پنجمین بار متوالی اجرایی شده است.

 

موسسه تحقیقات اقتصادی ایفو در مونیخ پیش‌بینی کرده است، نرخ تورم در ماه‌های آینده به زیر دو درصد خواهد رسید که هدف بانک مرکزی اروپا است.

قواعد اتحادیه اروپا در مورد حداقل دستمزد رقمی را مشخص نکرده اما برای به روزرسانی و تعیین آن استانداردهایی را در نظر گرفته است.

مطابق این استانداردها کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند نسبت به وضعیت اقتصادی و میزان تولید ناخالص داخلی حداقل دستمزدهای قانونی متفاوتی داشته باشند اما لازم است آن را با توجه به میزان تورم افزایش دهند.

در عمل و به خصوص در کشورهایی مانند آلمان حداقل دستمزد تعیین شده در قانون شامل بخشی از شاغلان می‌شود و چانه‌زنی بر سر میزان افزایش حقوق به طور عمده میان کارفرمایان و اتحادیه‌های صنفی صورت می‌گیرد و گاهی با کشمکش‌های طولانی و اعتصاب‌های موقت و هشدارآمیز همراه است.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

نظرات

پربازدید ترین اخبار