|

نسخه جدید رنو ۴ رونمایی شد

نسخه جدید رنو ۴ رونمایی شد

سرانجام پس‌از مدتها انتظار کمپانی رنو از نسخه جدید مدل ۴ خود رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما، قبل از معرفی ۴ جدید لازم‌ است تا به نکته مهمی توجه کنیم؛ عدد ۸,۱۳۵,۴۲۴ را به دقت بخوانید، این تعداد رنو ۴ است که در بیش از ۱۰۰ کشور طی ۳۰ سال به فروش رفته‌اند!!!

رنو ۴ در سال ۱۹۶۱ معرفی شد، خودزویی که با هدف رقابت با سیتروئن 2CV از طرف رنو معرفی شده بود و نکته جالب اینکه  تا سال ۱۹۹۴ تولیدش ادامه داشت. اما نسخه جدید ۴ تقریبا جز یکسری از المانهای طراحی ظاهری که بیشتر‌به چراغها و فرم گریل محدود میشود، هیچ تفاوتی با نسخه قبل خود ندارد چرا که این هاچ‌بک خاص کاراکتری نیمه آفرودی دارد و سقف کشویی برقی پارچه ای آن یادآور نسل‌های قبلی اش میباشد.

فرم بدنه همانند نسخه اولیه جعبه ای شکل و ساده بوده و طراحانش تلاش کرده‌اند تا استایل چراغ‌های جلو گرد کلاسیک را با حسی مدرن بازطراحی نمایند و چنین اتفاقی را در چراغ‌های عقب عمودی سه‌قسمتی نیز شاهدیم.

 مکانیزم درِ عقب در نسخه قدیمی به‌طور کامل پایین می‌رفت تا عملیاتی‌تر باشد و تخلیه بار را آسان کند، در حالی که، درِ عقب رنو ۴ جدید نیز به سمت بالا باز و بسته می شود.

از نظر ابعادی رنو ۴ جدید با طول ۱۶۳ اینچ (۴.۱۴ متر)، در کلاس مینی‌ها مانند Clio supermini و کراس اوور Captur subcompact قرار دارد. عرض آن ۷۰.۸ اینچ (۱.۸ متر) و ارتفاعش ۶۱.۸ اینچ (۱.۵۷ متر) است و فاصله از زمین آن ۷.۱ اینچ (۱۸.۱ سانتی‌متر).

در تمام تریمهای این کراس اوور جمع و جور از رینگ های ۱۸ اینچی ستفاده شده و مشابه رنو ۵، این کراس اوور برقی با ظاهر نوستالژی خود دارای تعلیق مستقل مولتی لینک در هر دو محور جلو و عقب است که نکته ای حالب توجه بشمار میرود.

طراحی کلیت و حتی جزییات کابین خودرو ترکیبی از سایر محصولات رنو را در خود دارد.

و البته به‌دلیل بزرگ‌تر بودن این کراس اوور، ظرفیت بار آن با ۱۴.۸ فوت مکعب (۴۲۰ لیتر) به‌طور قابل توجهی بیش‌تر از ۵ جدید است. علاوه بر این، فاصله محوری به ۱۰۳.۱ اینچ (۲.۶۲ متر) افزایش یافته است، بنابراین فضای پا برای سرنشینان عقب بیش‌تر شده است. مشابه نسخه هاچ‌بک، داشبورد دارای کلاستر دیجیتال ۱۰.۱ اینچی برای راننده و صفحه‌نمایش لمسی ۱۰ اینچی است. خوشبختانه، هنوز چند دکمه فیزیکی در زیر دریچه‌های هوای مرکزی وجود دارد.

این کراس اوور فرانسوی با طعم نوستالژیک براساس همان پلتفرم AmpR Small مانند رنو ۵ طراحی شده با دو گزینه موتوری عرضه خواهد شد؛ ۱۲۱ اسب بخار (۹۰ کیلووات) و ۱۶۶ پوند فوت (۲۲۵ نیوتن متر) به همراه موتوری قوی‌تر با ۱۴۸ اسب بخار (۱۱۰ کیلووات) و ۱۸۱ پوند فوت (۲۴۵ نیوتن متر). اگر مشتریان موتور قدرتمندتر را سفارش دهند، رنو ۴ E-Tech جدید کم‌تر از هشت و نیم ثانیه از صفر به ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد. همچنین کم‌تر از هفت ثانیه زمان نیاز دارد تا از ۵۰ به ۷۵ مایل بر ساعت (۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت) برسد.

دو پک باتری نیز در دسترس است: ۴۰ کیلووات‌ساعت و ۵۲ کیلووات‌ساعت. رنو برآورد می‌کند که با باتری بزرگ‌تر، حداکثر محدوده‌ای معادل ۲۴۹ مایل (۴۰۰ کیلومتر) با یک‌بار شارژ می توان طی کرد. باتری کوچک‌تر نیز بیش از ۱۸۶ مایل (۳۰۰ کیلومتر) دامنه را در همان چرخه WLTP ارائه می‌دهد. پس از خالی شدن، باتری می‌تواند با شارژ DC تا ۱۰۰ کیلووات شارژ شود. در این صورت، حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا از ۱۵% به ۸۰% برسد. همچنین شارژ دوطرفه با قدرت ۱۱ کیلووات پشتیبانی می‌شود تا رنو ۴ به منبع انرژی تبدیل شود.

شرکت رنو، این مدل را یکی از سبک وزن ترین نسخه های تولیدی خود معرفی کرده است، رنو ۴ وزنی نسبتاً کم معادل ۳,۱۰۸ پوند (۱,۴۱۰ کیلوگرم) دارد. این عدد با اضافه کردن تجهیزات اختیاری و باتری بزرگ‌تر افزایش می‌یابد. رنو حداکثر ظرفیت یدک‌کشی را ۱,۶۵۳ پوند (۷۵۰ کیلوگرم) اعلام می‌کند.

بنظر میرسد رنو پس از معرفی مدل ۵ برقی و حال ۴ تصمیم دارد تا بار دیگر نام خود را بعنوان یک برند متمایز در طراحی و استایل و البته مهندسی در زادگاهش و حتی دنیا احیا نماید.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار