رکورد نظرات منفی برای بنز برای خودروی مرسدس CLA نسخه ۲۰۲۵

مرسدس CLA نسخه ۲۰۲۵، خودرویی با بیشترین نظرات منفی برای بنز تبدیل شد.
به گزارش مملکت ما، مرسدس بنز CLA برای سال ۲۰۲۵ چه از نظر طراحی و چه از نظر مشخصات فنی یک خودروی کاملاً جدید است و تغییرات قابل توجهی نسبت به نسخه فعلی خود داشته است.
از لحظه معرفی و انتشار تصاویر رسمی این خودرو تا به امروز یعنی کمتر از ۵ روز، تعداد نظرات منفی در خصوص طراحی نسل جدید CLA در شبکه های اجتماعی و وب سایتهای معروف خودرویی بحدی بالا بوده که به گفته سردبیر بخش دیجیتال نشریه اتومبیل چاپ فرانسه، این را میتوان یک رکورد جدید برای مرسدس دانست.
زبان طراحی جدید در این مدل بویژه فرم جلوپنجره خودرو، بیشترین حجم از انتقادات را به خود اختصاص داده است.
همانطور که از اکثریت خودروهایی که نسل جدید آنها معرفی میشود انتظار داریم، CLA جدید بزرگتر و سنگین تر شده است اما اینبار حتی سنگین تر از بزرگترین عضو سدان خانواده یعنی اس کلاس!!!!!
نمای جانبی خودرو فرمی گوه ای شکل و اسپرت دارد اما در نمای عقب نیز با چنان اتفاق بدیع و تحسین برانگیزی روبرو نیستیم.
مرسدس بدنه سدان کوچکش را به میزان ۱.۳ اینچ افزایش داده و به ۱۸۵.۹ اینچ رسانده که کمی از نسل قبلی C-Class طویل تر است.
این سدان لوکس نه چندان جمع و جور همچنین یک اینچ عریضتر از CLA قدیمی شده و اکنون به ۷۳ اینچ رسیده است اما نکته عجیب وزن آنست که در نسخه اروپایی اش به ۲۱۳۵ کیلوگرم رسیده و این یعنی ۶۵ کیلوگرم از نسخه استاندارد کلاس اس ۴۵۰ 4MATIC عرضه شده در اروپا بیشتر است!!!
اگرچه این مدل بزرگتر از مدل قبلی است، اما برای سرنشینان عقب کمی تنگتر شده است. افرادی که در صندلیهای عقب نشستهاند، فضای پا و فضای آرنج کمتری دارند، اما کمی فضای سر بیشتری دارند.
ایراد بعدی در طراحی این مدل به ظرفیت بار آن مربوط میشود که به میزان ۱.۹ فوت مکعب کاهش یافته و به ۱۴.۳ فوت مکعب رسیده است اما این کاهش قابل توجهی نیست اگر مدل الکتریکی را انتخاب کنید، زیرا مرسدس CLA نسخه الکتریکی را به یک صندوق جلویی مجهز کرده است. در واقع، این اولین خودروی شرکت در ۹۰ سال اخیر است که صندوق بار جلویی را ارائه میدهد. مدل جدید میتواند ۲.۵ فوت مکعب فضای بار را زیر کاپوت خود جای دهد.
مدیر طراحی مرسدس میگوید؛ طراحی خارجی این مدل یک تحول است نه یک انقلاب!!! البته تحولی عجیب و نه چندان زیبا.
مرسدس با استفاده از دستگیرههای درِ پاپآپ، در نمای جانبی فرمی نرمتر را بوجود آورده همچنین این خودرو دارای ضریب درگ ۰.۲۱ است.
استایل فضای کابین بهطور کامل بازطراحی شده است. یک داشبورد عمودی دارای سه صفحهنمایش است که در میان دریایی از پلاستیکهای با کیفیت براق مشکی قرار گرفتهاند. کلاستر ۱۰.۲۵ اینچی در کنار یک صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی ۱۴ اینچی قرار دارد که هر دو بهعنوان استاندارد در تمام مدلها ارائه میشوند. CLA جدید میتواند با یک صفحهنمایش ۱۴ اینچی برای سرنشین جلو با هزینه اضافی عرضه شود.
دریچه های هوا کناری به سبک توربین یادآور نسل قبلی هستند، اما یک دریچه هوا تخت با ظاهری نسبتاً ساده جایگزین دریچه های گرد سهگانه در مرکز شده است. متاسفانه تمامی کلیدهای کنترلی فیزیکی جداگانه برای تنظم دما حذف شدهاند، بنابراین شما باید از صفحهنمایش لمسی برای تنظیم دما و سایر تنظیمات استفاده کنید. از سوی دیگر، کنسول میانی دارای جای لیوان و یک پد شارژ بیسیم در بالاست.
یک سیستم تعلیق عقب مولتی لینک جدید که از مدلهای بزرگتر و لوکستر مشتق شده، در این مدل عرضه شده است، که ادعا میشود کیفیت سواری را بهبود میبخشد. این موضوع همچنین به اندازه رینگ ها بستگی دارد که از ۱۷ تا ۱۹ اینچ متغیر است. در سایر موارد، سقف پانوراما بهعنوان استاندارد ارائه شده است. این سقف دارای پرده roller نیست، زیرا مرسدس اعلام کرده است به آن نیاز ندارد، زیرا از شیشه لمینت عایق حرارتی برای جلوگیری از تابش نور خورشید استفاده میکند.
در مورد مشخصات فنی، CLA پایه دارای یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که براساس چرخه میلر کار میکند و با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هشت سرعته همکاری دارد. موتور “M252” که به صورت عرضی نصب شده، دارای یک بلوک سیلندر تمام آلومینیومی و تکنولوژی ۴۸ ولت است. مرسدس میگوید این واحد ۱.۵ لیتری در دو توان مختلف ارائه میشود، بدون اینکه اعداد قدرت را افشا کند و انتخاب بین دیفرانسیل جلو و چهارچرخ متحرک وجود دارد.
اگر مایل به انتخاب نسخه الکتریکی هستید، دو مدل برای انتخاب وجود دارد: CLA 250+ با فناوری EQ و CLA 350 4Matic با فناوری EQ. مدل اول دارای یک موتور تک، دیفرانسیل عقب با ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ گشتاور است. مدل دوم دارای یک آرایش دوموتور قویتر با چهارچرخ متحرک و ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور است. هر دو مدل دارای یک گیربکس دو سرعته عقب هستند که اولی برای استفاده در شهر و دومی برای رانندگی در بزرگراه طراحی شده است.
اگر مدل الکتریکی پایه CLA را سفارش دهید، این خودرو در ۶.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. مدل قویتر این کار را در ۴.۸ ثانیه انجام میدهد. هر دو مدل بهطور الکترونیکی به حداکثر سرعت ۱۳۰ مایل بر ساعت (۲۱۰ کیلومتر بر ساعت) محدود شدهاند. شایان ذکر است که مدل 4Matic تنها زمانی که به قدرت و چسبندگی اضافی نیاز باشد، در حالت چهارچرخ متحرک عمل میکند و در سایر شرایط رانندگی موتور جلو برای افزایش کارایی جدا میشود.
مدل دوموتور در مشخصات اروپایی وزن قابل توجه ۴,۷۰۷ پوند (۲,۱۳۵ کیلوگرم) را دارد. مدل بنزینی باید بهطور قابل توجهی سبکتر باشد، زیرا باتری حجیم ندارد. در مورد باتری، EVها یک بسته باتری نیکل-منگنز-کوبالت با ظرفیت قابل استفاده ۸۵ کیلووات ساعت را به اشتراک میگذارند.
مرسدس ادعا میکند که حداکثر دامنه در چرخه WLTP برای مدل دیفرانسیل عقب ۴۹۲ مایل (۷۹۲ کیلومتر) و برای مدل چهارچرخ متحرک تا ۴۷۹ مایل (۷۷۱ کیلومتر) است. از آنجایی که فناوری ۸۰۰ ولتی در این خودرو وجود دارد، شارژ سریع DC با قدرت چشمگیر ۳۲۵ کیلووات پشتیبانی میشود.
و نکته تامل برانگیز و عجیب اینکه نوآوریهای ارایه شده در نسخه جدید CLA و پیشرفتهای جذاب گنجانده شده در آن، نسبت به نسخه های قبلی، نتوانسته حتی اندکی از انتقادات مرتبط با طراحی نازیبای بدنه، بویژه نمای جلو آنرا خنثی یا کمرنگ نماید.
انتهای پیام/
نظرات