|

نیمی از برنامه استان کردستان درخصوص مسکن ملی اجرایی شده است

نیمی از برنامه استان کردستان درخصوص مسکن ملی اجرایی شده است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: نیمی از برنامه استان کردستان درخصوص مسکن ملی اجرایی شده است

به گزارش مملکت ما، جهانگیر الماسی مدیرکل‌راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: سهم استان کردستان در بحث مسکن ملی ۳۶ هزارو ۷۸۱ واحد بود که در مجموع ۲۰۳ هزار و ۵۰۶ نفر در استان ثبت نام کردند.

الیاسی با بیان اینکه از مجموع ثبت‌نامی‌ها ۲۷هزار و ۱۲۶متقاضی تایید اولیه و ۶۴ هزارو ۱۳متقاضی تایید نهایی شدند، گفت: تاکنون ۱۹هزار و ۸۶۸ واحد تخصیص پروژه شده است و در مجموع ۵۸ درصد از برنامه عملکردی ما در استان محقق شده است.

وی یادآور شد: یکی از بزرگترین چالش‌هایی که وجود دارد و بر روند ساخت مسکن ملی در استان می تواند تاثیرگذار باشد مطالبات پیمانکاران در حوزه آماده‌سازی بود که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل در حال رفع شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه مسکن ملی در استان را اولویت بندی سایت‌های نهضت ملی جهت اجرای خدمات زیربنایی اعلام کرد و گفت: در این راستا هزار میلیارد ریال برای خدمات حوزه آب و برق واحدهای مسکن ملی اختصاص یافت.

وی جذب قیر رایگان از محل سهمیه سازمان ملی زمین و مسکن‌ و تعیین تکلیف پروژه ستاد اجرایی فرمان امام را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مسکن ملی اعلام کرد.

الیاسی به برخی از مشکلات موجود در استان اشاره کرد و گفت: رفع معارض اراضی ۱۱۲هکتاری سقز برای ممانعت از توقف عملیات اجرایی، عدم جابجایی خط انتقال آب اراضی ۱۲۲هکتاری و عدم تعیین تکلیف پروژه ۲۷هکتاری دهگلان از جمله این مشکلات است.

وی پرداخت صورت وضعیت سازندگان از محل تسهیلات بانکی از سوی بانک مسکن، عدم تعیین بهره‌بردار سالت ورزشی قروه و اختصاص تسهیلات ملی مسکن به پروژه سپیده بهاران را از دیگر مشکلات موجود اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار