|

توزیع سوخت ناوگان حمل و نقل مسافری براساس پیمایش

توزیع سوخت ناوگان حمل و نقل مسافری براساس پیمایش

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های هوشمند سازمان راهداری گفت: ناوگان حمل و نقل مسافری براساس مقررات جاری کشور نیاز به سوخت دارند که براساس پیمایش‌آنها احصا می‌شوند و در ایام اربعین پیمایش ناوگان را رصد کرده و تلاش می‌کنیم سوخت مورد نیاز ناوگان را به موقع به دست‌شان برسانیم تا در جابه‌جایی مسافران مشکلی ایجاد نشود.

به گزارش مملکت ما، عارف رومینا اظهار کرد: دفتر فناوری اطلاعات و سامانه های هوشمند تا چند ماه گذشته تحت عنوان دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته می‌شد ولی با تغییر رویکردی که در سازمان راهداری اتفاق افتاد عنوان این دفتر هم به دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های هوشمند تغییر یافت.

وی افزود: از سنوات گذشته تعدادی سامانه در این دفتر برحسب نیاز روز طراحی شدند که خدمات مختلفی به ذی‌النفعان ارائه می‌کنند. برخی از این سامانه‌ها در بخش کالا، بخشی در حوزه مسافر و تعدادی هم در بخش‌هایی مانند راهداری و پشتیبانی خدمات رسانی‌می‌کنند.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های هوشمند تصریح کرد: این سامانه‌ها حسب شرایط روز توسعه پیدا کردند و امروزه نیاز داریم که حتماً به سمت هوشمندسازی توسعه پیدا کنند. زیرا در کشور مقوله‌ای تحت عنوان حکمرانی داده محور مطرح شده و ساختار بر این اساس باید تغییر کند.

وی در ادامه تشریح کرد:در حکمرانی داده محور بحث این است که بر اساس داده‌ها و اطلاعات سعی و خطا در تصمیم‌گیری‌ها به کمترین حد ممکن برسد و تصمیمات اثربخشی گرفته شود و در حوزه راهداری و حمل و نقل این تصمیمات اثربخش پیاده سازی شود.

رومینا بیان کرد: دفتر فناوری اطلاعات نقش پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری را بر عهده دارد. زیرساخت شبکه و امنیت شبکه را باید تامین کند و سامانه‌هایی که این خدمات را در فضای حمل و نقل عمومی کشور ارائه می‌کنند پشتیبانی کرده و زنده نگه دارد.

وی همچنین در خصوص خدمات این دفتر به زائران اربعین گفت: بخشی از سفر زوار اربعین از طریق ناوگان عمومی کشور به ویژه اتوبوس انجام می‌شود. این ناوگان برای تردد در جاده‌ها باید حتما سند حمل دریافت کنند. در بخش مسافری به این سند حمل، صورت وضعیت می‌گوییم. سامانه‌ای که صورت وضعیت  و سند حمل بخش مسافری را به صورت برخط مدیریت می‌کند یکی از سامانه هایی‌ است که در دفتر ما از سنوات قبل ایجاد شده و پشتیبانی می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان راهداری بیان کرد: در ایام اربعین این سامانه ها شرایط عادی حمل و نقل را ندارند و ناوگانی که از همه جای کشور هستند و همچنین رانندگانی که این اتوبوس‌ها را به سمت مرزهای مشترک با کشور عراق هدایت می‌کنند نیازمند یک تغییر تنظیم‌گری خاص برای این ایام هستند. بنابراین سامانه ها باید خودشان را مطابق با تغییرات صنعت حمل و نقل تغییر دهند به صورت موقت و این سامانه‌ها به صورت برخط و ۲۴ ساعته پشتیبانی‌شوند.

به گفته وی، جنس کار این دفتر پشتیبانی از این سامانه‌هاست که به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود و همچنین نگهداری از اینکه فعالیت‌ها لحظه‌ای متوقف نشود.

رومینا در ادامه گفت: همچنین این ناوگان براساس مقررات جاری کشور نیاز به سوختی دارند که براساس پیمایش‌آنها احصا می‌شود و در این ایام پیمایش ناوگان را رصد کرده و تلاش می‌کنیم سوخت مورد نیاز این ناوگان را به موقع به دستشان برسانیم تا در جابه‌جایی مسافران مشکلی ایجاد نشود.

او در ادامه به سامانه راوی و اپ راوی و اپ استعلام نیز اشاره کرد و گفت:اپلیکیشن استعلام مخصوص رانندگان است و خدمات مختلفی به آنها ارائه می‌کند و در تلاش برای توسعه آن هستیم. همچنین در سامانه راوی نیز به زوار خدماتی ارائه می‌دهیم. همچنین ضمن ثبت شکایات و انتقادات زوار، اطلاع رسانی نیز در خصوص سفر به آنها صورت می گیرد.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: سامانه "چشم به راهیم" نیز امسال توسعه یافته و امیدواریم مردم از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار