خدمات ابری مایکروسافت از دسترس خارج شد

خدمات ابری «آژور» (Azure) مایکروسافت به دلیل قطعیهای متعدد کابل فیبر نوری در دریای سرخ، با اختلال روبرو شد.
به گزارش مملکت ما، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که پس از قطع چندین کابل بینالمللی در دریای سرخ، دیگر مشکلی در پلتفرم ابری خود مشاهده نمیکند. این شرکت پیشتر در پیام وضعیت بهروز شده برای سیستم «آژور» خود اعلام کرده بود که کاربرانش ممکن است در مسیرهای ترافیکی از طریق خاورمیانه دچار اختلال در سرویس شوند.
مایکروسافت اعلام کرد: ما انتظار داریم تاخیر بیشتری در برخی از ترافیکهایی که قبلا از خاورمیانه عبور میکردند، وجود داشته باشد اما ترافیک شبکهای که از خاورمیانه عبور نمیکند، تحت تاثیر قرار نگرفته است.
طبق اعلام مایکروسافت، در نتیجه این اختلال، «آژور» که دومین خدمات ابری بزرگ جهان پس از آمازون وب سرویس (AWS) است، ترافیک را از طریق مسیرهای شبکه جایگزین هدایت کرده و ترافیک شبکه قطع نشده است.
خبرگزاری رویترز گزارش کرد، دریای سرخ، مسیر ارتباطی حیاتی است که اروپا را از طریق مصر به آفریقا و آسیا متصل میکند. تعمیر کابلهای زیر دریا در این منطقه میتواند دشوار باشد.
انتهای پیام/
نظرات