|

افزایش ۱۶ درصدی مصرف از نیروگاه شهیدرجایی قزوین

افزایش ۱۶ درصدی مصرف از نیروگاه شهیدرجایی قزوین

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: میزان مصرف گاز در این نیروگاه سیکل ترکیبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مملکت ما ، ابوالفضل موتاب ها در حاشیه نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین تاکید کرد: این نیروگاه ۳.۵ درصد برق کشور را تامین می کند و این در حالی است که سال آینده، سال تحول در حوزه انرژی های تجدیدپذیر خواهیم بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی ۴۵ سال گذشته و با پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای قابل توجهی را در حوزه صنعت برق کشور را شاهد بوده ایم و گام های اساسی و مهمی نیز در بخش زنجیره تامین انرژی الکتریکی برداشته شده است.

موتاب ها با اشاره به دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه حذف خاموشی های برق در بخش خانگی و تامین برق مورد نیاز حوزه صنعت، یادآور شد: به خاطر داریم در تابستان سال ۹۹ . ۱۴۰۰ شاهد خاموشی های برق بودیم اما در سال اول دولت سیزدهم با ۱۰۰ اقدام جهادی، سال دوم با ۱۴۰ اقدام برنامه ریزی شده و امسال نیز با ۱۸۰ اقدام اساسی، تابستانی با کاهش خاموشی و در نهایت بدون خاموشی را بگذرانیم.

وی با بیان اینکه برای عبور از ناترازی برق و رفع مشکل خاموشی های امسال، سه محور را مورد توجه قرار دادیم، افزود: در بخش نخست افزایش ظرفیت ۱۰ مگاواتی را در دستور کار قرار دادیم که تاکنون هشت هزار و ۲۶۰ مگاوات، یعنی ۸۲ درصد آن محقق شده، در بخش دوم صنایع پرمصرف مانند فولاد و آلومینیوم که مصرف بالایی هم دارند قرار شد در ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر و حرارتی وارد مشارکت شوند که ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات آن در حال انجام است و در بخش سوم نیز توسعه ۲ تا سه هزار مگاواتی نیروگاه های تجدید پذیر تا سال آینده مورد توجه و عملیاتی شدن قرار گرفت.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید رجایی قزوین تاکید کرد: امروز بیشتر برق مصرفی، یعنی ۵۰ درصد آن به بخش صنعت اختصاص پیدا کرده و این در حالی است که با کارهای فرهنگی و همکاری رسانه ها توانسته ایم ۸۵ درصد مردم را به عنوان مشترکان خانگی برق خوش مصرف به حساب بیاوریم.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار