|

استاندار: بیکاری در کرمان به ۷.۹ درصد کاهش یافته است

استاندار: بیکاری در کرمان به ۷.۹ درصد کاهش یافته است

استاندار کرمان از نرخ بیکاری در استان کرمان نیز خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در کشور از ۱۱.۴ درصد به ۷.۹ درصد و در کرمان از ۱۱ درصد به ۷.۵ درصد رسیده است.

به گزارش مملکت ما ، محمدمهدی فداکار ظهر سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه و در آستانه روز دانشجو در دیدار با دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان از ظرفیت‌ها و چالش‌های استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سخن گفت و خدمت‌رسانی به استان پهناور کرمان را نسبت به شهر‌های دیگر سخت دانست.

وی گفت: کرمان، استان پهناوری است که جمعیتی نزدیک به ۳ و نیم میلیون نفر، ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۲۵ شهرستان دارد و طبیعی است که خدمت‌رسانی به این استان مشکل باشد.

استاندار کرمان افزود: تفاوت‌های زیادی در شمال، جنوب و شرق استان در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی وجود دارد و خدمت‌رسانی متفاوت خواهد بود، در بخشی از شهر‌های استان عقب ماندگی‌های تاریخی وجود دارد که علی رغم خدمات زیاد هنوز چالش‌هایی دارد.

او ظرفیت‌های برجسته استان در حوزه‌های معدنی، کشاورزی و گردشگری را نیز برشمرد و گفت: کرمان تنوع معدنی و اقتصادی زیادی دارد. ۸ میلیارد تن ذخیره معدنی داریم و استان در حوزه کشاورزی ۳ محصول برجسته خرما، پسته و محصولات جالیزی را صادر می‌کند.

فداکار ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز، کرمان بیشترین اثر ثبت جهانی را دارد و ظرفیت‌های گردشگری از کویر گرفته تا صنایع دستی دارای ظرفیت‌های متنوعی است و اشتغال در حوزه گردشگری بسیار بالاتر است.

او از نرخ بیکاری در استان کرمان نیز خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در کشور از ۱۱.۴درصد به ۷.۹ درصد و در کرمان از ۱۱ درصد به ۷.۵ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار