|

کشف بیش از ۱۱ هزار هکتار گندم در شهرستان بیضا

کشف بیش از ۱۱ هزار هکتار گندم در شهرستان بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از پایان کشت گندم در بیضا خبر داد و گفت: ۱۱ هزار هکتار گندم آبی و ۷۳۰ هکتار گندم دیم در این شهرستان کشت شد.

به گزارش مملکت ما ، صدیقه مویدی از پایان کشت گندم در بیضا خبر داد و گفت: ۱۱ هزار هکتار گندم آبی و ۷۳۰ هکتار گندم دیم در این شهرستان کشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا افزود: گندم کشت شده به طور عمده از ارقام سیروان، مهرگان، طلایی، برات، آران، چمران ۲ و ترابی است که دارای مقاومت به خشکی آخر فصل، مقاوم به ورس، دوره رشد کوتاه، عملکرد مطلوب و مقاومت به بیماری زنگ زرد هستند.

وی تصریح کرد: از این میزان سطح کشت شده ۲۱۹ هکتار دارای قرارداد طرح جهش تولید در دیمزارها و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار در طرح کشت قراردادی مشارکت دارند.

مویدی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد کشت گندم در این شهرستان مکانیزه انجام شده است، افزود: کاهش مصرف بذر، کاهش تردد ادوات، عملیات خاک‌ورزی در عمق یکسان، کاهش هزینه تولید، کنترل راحت تر علف‌های هرز از مزایای کشت مکانیزه است.

او ادامه داد: کشت مکانیزه این محصول توسط ۵۰ دستگاه شامل کمباین، کشت مستقیم، خطی کار و کشت بر روی پشته انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا تصریح کرد: مزارع آبی این شهرستان به ۲ روش تحت فشار (نوارتیپ، بارانی و مه پاش) و غرقابی آبیاری می‌شوند.

وی گفت: مهم‌ترین عوامل در دستیابی به عملکرد مطلوب، استفاده از بذر اصلاح شده، رعایت تاریخ کشت، تراکم بهینه بذر، تناوب زراعی، اجرای کشاورزی حفاظتی و تغذیه مناسب است.

این مقام مسؤول یادآور شد: کود شیمیایی مورد نیاز کشت پاییزه در مراکز عرضه نهاده‌های شیمیایی تأمین و تمهیدات لازم برای جذب سهمیه کود سرک در این شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار