|

مالیات ارزش افزوده هم به واردات سموم کشاورزی اضافه شد

مالیات ارزش افزوده هم به واردات سموم کشاورزی اضافه شد

رییس انجمن وارد کنندگان سم و کود ایران، گفت: از گذشته ۲۵ درصد تعرفه برای واردات آفت کش های کشاورزی وجود داشت که اخیرا نیز ۹ درصد ارزش افزوده اضافه شده است که این موضوع قیمت تمام شده سموم وارداتی را افزایش می‌دهد.

به گزارش مملکت ما ، سیدمهدی حسینی رییس انجمن وارد کنندگان سم و کود ایران، اظهار داشت: سالانه ۲۵۰ میلیون دلار ارز برای واردات سموم کشاورزی مورد نیاز است که ۷۵درصد مربوط به سم در داخل فرموله و تولید می شود و ۲۵ درصد سموم نیز به صورت آمده به کشور وارد می‌شود.

وی واردات سم را داری انحصار دانست و افزود: ۸۰ درصد سموم کشاورزی توسط شرکت‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی وارد می‌شود و سهم بخش خصوصی اندک است.

رییس انجمن وارد کنندگان سم و کود ایران در ارتباط با کیفیت پایین برخی سموم کشاورزی گفت: سموم وارداتی در مرز تاییدهای لازم را قبل از واردات پاس می کنند اما در بخش سموم داخلی وزارت جهاد کشاورزی نظارت بیشتری انجام و نتایج این نظارت ها منتشر شود.

وی تصریح کرد: از گذشته ۲۵ درصد تعرفه برای واردات آفت کش های کشاورزی وجود داشت که اخیرا نیز ۹ درصد ارزش افزوده اضافه شده است که این موضوع قیمت تمام شده سموم وارداتی را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار