|

ایستگاه ملی کیوی در آستارا افتتاح شد

ایستگاه ملی کیوی در آستارا افتتاح شد

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان گفت: ایستگاه ملی کیوی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور در آستارا افتتاح شد.

به گزارش مملکت ما ، محمد رضا عباسی مژدهی در مراسم افتتاح ایستگاه تحقیقاتی ملی کیوی کشور در شهرستان آستارا در اولین روز از دهه مبارک فجر اظهار کرد: با توجه به اینکه کیوی یک محصول استراتژیک برای شهرستان آستارا و استان گیلان به شمار می رود و با سیر صعودی در سطح زیر کشت و صادرات برای کل استان مواجه است نیاز به یک ایستگاه تحقیقاتی ویژه و انحصاری برای این محصول احساس می شد.

وی افزود: با رایزنی‌ها از سال‌های گذشته این کار کلید خورده بود که با اعتبارات ملی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برای این موضوع، تاسیس ایستگاه فازبندی و بخش اول به مساحت حدود هشت هزار متر اجرا شد که مجموعه ای از ارقام مختلف کیوی را شامل می شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان ادامه داد: امیدواریم در فازهای بعدی این کار به همین شکل ادامه پیدا کند و محققان و همکاران ما و همچنین سایر همکاران در بخش‌های مختلف مرکز تحقیقات و سایر پژوهشکده‌های تحقیقاتی استان و کشور بر روی این محصول تحقیق و مطالعات پژوهش‌های لازم را انجام دهند تا آنچه را که نیاز است برای کیوی استان بتوانند فراهم کنند.

عباسی مژدهی با اشاره به حمایت‌های مسئولان شهرستان و استان در راه اندازی این ایستگاه تصریح کرد: امید است این مجموعه حمایت‌ها تداوم پیدا کند تا شاهد رونق و گسترش هرچه بهتر این محصول در سطح استان گیلان و به ویژه شهرستان آستارا باشیم که آثار بسیار خوبی را هم برای اقتصاد شهرستان فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار