|

رونمایی از نسل جدید لکسوس GX

لکسوس از نسل جدید سری GX رونمایی کرد که این خودرو با طراحی باکسی، کاراکتر خشن و جدی، تاکید بیشتر بر تریم و شاخصه های آفرودی فضای کابین و متعلقات فنی و پیشرانه ۳۸۹ اسب بخاری شش سیلندر از مهمترین شاخصه های نسل جدید GX میباشد.

به گزارش مملکت ما ، نسل جدید لکسوس GX رونمایی شد.

آشنایی با نسخه ۲۰۲۴ لکسوس جی اکس

واقعیت ماجرا آن است که لکسوس با نسل جدید جی اکس همگان را کاملا غافلگیر کرد.

جی اکس جدید در طراحی و استایل بدنه کاملا ساختار شکن بوده و طراحان آنچنان بی پروا و جسوارنه عمل کرده اند که شاید بتوان گفت تا پیش از این در‌ خانواده شاسی بلندهای قدمت دار تویوتا سابقه نداشته است.

بدنه ای باکسی یا همان جعبه ای شکل با خطوط خشک و زوایای شارپ و سطوح تخت و اصطلاحا اطو کشیده، توانسته کاراکتری مقتدر، جدی و نافذ و کاملا خشن به جی اکس ۲۰۲۴ ببخشد.

انتخاب دقیق و درست سایز تایر و رینگ در کنار فاصله نسبتا زیاد کف خودرو از سطح زمین ( متناسب با کلاس خودرو)،چراغهای باریک و عریض جلو در کنار جلو پنجره آشنا و شاخص لکسوس بهمراه بدنه ای عضلانی که پف گلگیرها در آن با اغراقی حساب شده کاملا به چشم می آید توانسته به خشونت هر چه بیشتر شخصیت جی اکس کمک نماید.

بر اساس تعریف پروژه، در جی‌اکس ۲۰۲۴، طراحان بیشتر از آنکه میبایست حس لوکسی را در استایل و کاراکتر خودرو لحاظ نمایند ، باید یک آفرودر قلدر خلق نمایند که آماده ماجراجویی در مسیرهای صعب العبور باشد.

لکسوس جی اکس ۲۰۲۴ به مانند یک اس یو وی واقعی از شاسی نردبانی شکل و مستقل، سیستم تعلیق دوجناقی در محور جلو و مالتی لینک در محور عقب استفاده می کند.

بعبارت دقیق تر شما با یک‌ خودرو با سازه بدنه/ شاسی از نوع ( Body On Frame ) روبرو هستید.

فرمان خودکار برقی در اس یو وی جدید لکسس بروزرسانی شده و گفته میشود در مسیرهای ناهموار و شرایط آفرود فرمان پذیری بسیار بهتری را به نمایش می گذارد ضمن آنکه

سیستم تعلیق تطبیقی با کمک فنرهای فعال به عنوان آپشن برای مشتریان ارائه میشود.

و اما قوای محرکه …

در حال حاضر تنها آپشن تایید شده در بخش پیشرانه مربوط به تریم جی اکس ۵۵۰ می شود. پیشرانه ۶ سیلندر توربودوقلو ۳.۴ لیتری با ۳۴۹ اسب بخار خروجی و گشتاور ۶۴۹ نیوتن متر که با جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک همراه است.

سامانه تمام ۴ چرخ محرک فعال و دیفرانسیل ال اس دی از ویژگی های جذاب این مدل برای علاقه مندان به آفرود محسوب می شوند.

البته نباید فراموش کرد لکسوس تریم هیبریدی جی اکس را نیز در آینده معرفی خواهد کرد.

خریداران فرزند خشن لکسس در بخش بدنه انتخابی از ۱۱ رنگ متنوع را در کنار رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی با لاستیک های ۳۳ اینچی به عنوان آپشن /استاندارد دارند که در تریم های بالاتر رینگ های ۲۰ و ۲۲ اینچی ارائه می شوند.

اما به رغم ظاهر جان سخت آفرودی، داخل کابین فضایی با چاشنی لوکسی را مشاهده می کنیم که با فناوریهایی مانند نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، نمایشگر ۱۴ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، نمایشگر هداپ و… همراه شده است.

جانمایی صندلی ها نیز در ۲ حالت برای لکسس جی اکس در نظر گرفته شده است. تریم ۶ صندلی که ردیف دوم صندلی های اصطلاحا کاپیتانی دارد و تریم ۷ صندلی که ردیف دوم صندلی نیمکتی خواهد داشت.

گرم کن و تهویه صندلی ها برای دریف اول آپشن استاندارد و گرم کن برای ردیف دوم به عنوان آپشن با هزینه اضافه در نظر گرفته شده است.

قیمت این محصول هنوز مشخص نشده است.

سال گذشته، برابر با ۲۹۹۴۵ دستگاه شاسی بلند جی اکس را تحویل مشتریان خود دارد که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ با ۳۲۵۰۹ دستگاه حدود ۸ درصد کاهش را نشان می دهد. حال لکسوس با معرفی نسل جدید و تغییرات طراحی/فنی تلاش دارد تا موفقیت فروش این محصول را تضمین کند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار