|

رنو، اسپیس ۲۰۲۴ را معرفی کرد

رنو اسپیس ۲۰۲۴ جدیدترین محصول برند فرانسوی است.

به گزارش مملکت ما ، در سال ۱۹۸۳ بود که رنو با رونمایی از مینی ون Espace، وسیله نقلیه ای را معرفی کرد که در هر نسل، به عنوان یکی از پیشگامان خود به شمار می رفت.

اما این بار رنو تصمیم گرفت که نسل جدید و به عبارتی ششمین نسل از Espace را در غالب یک کراس اوور ۷ نفره معرفی کند تا انقلابی به سبک فرانسوی ها را شاهد باشیم.

در نگاه اول، طراحی ظاهری اسپیس جدید بسیار نزدیک به کراس اوور جمع و جور«Austral» به نظر می رسد، چرا که علاوه بر پلت فرم در بسیاری از پانل های بدنه نیز با یک دیگر مشترک هستند. با این حال می توان نسل جدید اسپیس را جایگزینی برای مدل کولئوس که دیگر تولید آن متوقف شده نیز نامید.

نسل جدید اسپیس با طول ۴۷۲۲ میلی متر و فاصله محوری ۲۷۳۸ میلی متر، از نسل قبلی خود ۳۲ میلی متر کوتاه تر است، اما در مقایسه با آسترال حدود ۲۱۲ میلی متر طویل تر و ۶۹ میلی متر فاصله محوری بیشتری دارد.

همانطور که اشاره شد اسپیس جدید از ظاهری بسیار نزدیک به آسترال برخوردار است، بخصوص در نمای جلو و عقب که شامل چراغ ها و سپرهای جلو و عقب یکسان می باشند. با این حال در برخی جزئیات مانند ستون B و گلگیرها، اسپیس حجیم تر است. ضمن اینکه «Greenhouse» متفاوت و دم عمودتری را در مقایسه با آسترال به نمایش می گذارد.

با ورود به داخل کابین، همانند نمای بیرونی با داشبوردی برگرفته از آسترال که شامل کلاستر افقی ۱۲/۳ اینچی و صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی عمودی ۱۲ اینچی رو به رو می شویم که فضایی مدرن را به نمایش گذاشته است.

از دیگر ویژگی ها و امکانات داخل کابین اسپیس جدید می توان به هد اپ ۹/۳ اینچی، شش عدد خروجی پورت «USB-C»، یک پد شارژ بی سیم و دو خروجی ۱۲ ولت اشاره کرد.

ضمن اینکه در تریم اسپریت الپاین« Esprit Alpine» که به عنوان نسخه فول اسپیس جدید شناخته می شود، امکاناتی از قبیل نورپردازی ۴۸ رنگ، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو و ترکیب تودوزی الکانترا/ چرم مصنوعی را شاهد هستیم.

همانند استرال، در اسپیس جدید نیز پیشرانه دیزلی در دسترس نخواهد بود. با این حال این شاسی بلند جدید از یک پیشرانه ۱/۳ لیتری بنزینی توربوشارژ برخوردار است که ۱۳۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

همچنین این پیشرانه بنزینی به یک جفت موتور الکتریکی نیز مجهز است که موتور الکتریکی اصلی قدرتی معادل ۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر را تولدی می کند. در حالی که موتور الکتریکی دوم به عنوان ژنراتور استارت با قدرت ۲۵ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر عمل می کند.

با استفاده از این پیشرانه هیبریدی، رنو ادعا می کند که میزان مصرف سوخت را تا ۴۰ درصد کاهش داده است و به عدد ۴/۷ لیتر در صد کیلومتر رسانده است.

رنو هنوز جزئیاتی از قیمت و زمان رسمی عرضه اسپیس جدید را منتشر نکرده است، اما سفارشات آن را در بهار سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار