|

معرفی خودروی لوکس مرسدس بنز EQS SUV Maybach

معرفی خودروی لوکس مرسدس بنز EQS SUV Maybach

مرسدس بنز لوکس EQS SUV Maybach معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، پس از عرضه شش محصول تمام الکتریکی با نام تجاری«EQ» در طول مدت نزدیک به دو سال، حدس زده می شد که مرسدس نسخه های اسپرت «AMG» و لوکس «Maybach» را نیز به سبد محصولات الکتریکی خود نیز اضافه کند.

حال شاهد آن هستیم که این سبد، با معرفی مرسدس EQS SUV Maybach در حال تکمیل شدن می باشد.

مرسدس-مایباخ EQS۶۸۰ SUV را باید نسخه ای مجلل از شاسی بلند استاندارد EQS دانست که بر اساس آخرین مدل از GLS۶۰۰ ساخته شده است و از ویژگی های ظاهری محصولات مایباخ مانند جلوپنجره اختصاصی Maybach، بدنه دو رنگ، رینگ های ۲۲ اینچی هفت پره و نشان مایباخ بر روی ستون D برخوردار است تا تفاوت های آن با نسخه ی استاندارد EQS آشکار تر شود.

در نمای جلو نخستین مشخصه ای که جلب توجه می کند، پنل مشکی جلو پنجره با نوارهای کرومی عمودی است که حالتی سه بعدی را به آن بخشیده است که در ترکیب با ورودی های هوای کناری سپر که با لوگوی کلاسیک Maybach تزئین شده است نمایی مدرن و در عین حال مجلل را به این قسمت بخشیده است.

وقتی از نمای جانبی به خودرو نگاه کنید، فریم دور پنجره«DLO» و ستون B کرومی که بخشی جدایی ناپذیر از امضای طراحی محصولات مرسدس- مایباخ است، کاملا چشمگیر است.

در کنار این مورد، همانطور که اشاره شد، لوگوی مایباخ بر روی ستون D بر کیفیت بالا و کلاس متفاوت این خودرو اشاره دارد.

در نمای عقب اما تفاوت ها با نسخه استاندارد EQS به حداقل می رسد و به غیر از نوشته«MAYBACH» و قسمت کرومی دیفیوزر عقب، تفاوت دیگری وجود ندارد.

از دیگر ویژگی ظاهری EQS مایباخ بدنه دو رنگ آن است که در پنج ترکیب رنگی و به صورت سفارشی در دسترس خریداران قرار می گیرد.

با ورود به داخل کابین، همانند آنچه که در نمای بیرونی شاهدش بودیم، با المان ها و متریالی رو به رو می شویم که ویژگی های ظاهری آن را در مقایسه با نسخه استاندارد یک سطح بالاتر برده است.

نمایشگر بزرگ MBUX که در برگیرنده سه صفحه نمایش مجزا است همچنان وجود دارد و تفاوت خاصی با نسخه استاندارد آن به چشم نمی خورد.

اما اصل ماجرا با ورود به ردیف دوم EQS مایباخ آغاز می شود، جایی که دو صندلی مجزا آن به سمت عقب متمایل شده و یک دیواره ثابت در پشت آن ها قرار گرفته که سبب شده تا محفظه بار متفاوتی را نیز در مقایسه با نسخه استاندارد و ا ام گ EQS نیز شاهد باشیم.

از ویژگی های این ردیف می توان به صندلی های مجهز به ماساژور ساق پا و نیز سیستم گرم شونده در شانه ها علاوه سیستم های ماساژور و گرم شونده معمول اشاره کرد.

ضمن اینکه یک کنسول ثابت در مرکز ردیف عقب و در امتداد کنسول مرکزی جلو قرار دارد که مجهز به محفظه گرم کن و سردکن صندلی برای لیوان ها، چهار پورت USB-C، دو پورت HDMI و یک محفظه برای تبلت می باشد.

همچنین دو نمایشگر ۱۱/۶ اینچی بر روی پشتی صندلی های جلو قرار گرفته که تکمیل کننده این بخش از فضای کابین می باشند.

مرسدس بنز شاسی بلند الکتریکی EQS را تاکنون با دو پیشرانه های متفاوت و به عنوان EQS۴۵۰ با ۳۵۵ اسب بخار قدرت، EQS۵۸۰ با ۵۴۰ اسب بخار قدرت عرضه کرده است. اما نسخه EQS۶۸۰ مایباخ که به عنوان لوکس ترین و قوی ترین تریم این مدل شناخته خواهد شد، قدرتی معادل ۶۴۹ اسب بخار و گشتاوری ۸۵۰ نیوتن متری را تولید می کند و می تواند ظرف مدت ۴/۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

قدرت این پیشرانه که از طریق باتری ۱۰۷ کیلووات ساعتی تامین می شود، EQS مایباخ را قادر می سازد تا با یک بار شارژ، مسافتی نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر را بپیماید.

مرسدس بنز هنوز اطلاعات و جزئیاتی از زمان عرضه و قیمت نهایی EQS۶۸۰ مایباخ ارائه نکرده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار