|

هزینه ۱۷ میلیون یورویی ساخت کارخانه تولید پره برای توربین‌های بادی در استان سیستان و بلوچستان

هزینه ۱۷ میلیون یورویی ساخت کارخانه تولید پره برای توربین‌های بادی در استان سیستان و بلوچستان

مدیر کسب و کار توربین بادی در گروه مپنا گفت: هزینه ۱۷ میلیون یورویی برای ساخت کارخانه تولید پره برای توربین‌های بادی به همراه تجهیزات مورد نظر در منطقه میل نادر سیستان برآورد شده است.

به گزارش مملکت ما ، مجتبی گلی روز سه شنبه در حاشیه مراسم عملیات اجرایی کارخانه تولید پره توربین‌در شهرستان نیمروز اظهار کرد: از ۱۰ سال پیش فعالیت ساخت دوربین‌های بادی در کشور شروع شده که یکی از پروژه‌های بزرگ این گروه پروژه میل نادر در منطقه سیستان است.

وی عنوان کرد: این پروژه ۵۰ مگاواتی که در این منطقه در حال فعالیت و تولید است یکی از مشکلاتی که در تولید توربین‌های بادی به وجود آمده بحث حمل و نقل اجزا از جمله پره و برج است چرا که کامپیونت‌ها جز قطعاتی هستند که حمل و نقل آنها مسائل خاص خودش را دارد.

مدیر کسب و کار توربین بادی در گروه مپنا ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه سیستان ظرفیت خوبی دارد و یکی از مناطق بسیار مستعد برای نصب توربین‌های بادی است گروه مپنا تصمیم گرفت کارخانه ساخت تجهیزات پره و برج را نزدیک پروژه اجرا کند.

وی بیان کرد: کارخانه ساخت پره به عنوان یکی از اجزای بزرگ و قابل ملاحظه در این منطقه به شمار می‌رود زمین این کارخانه با وسعت ۲۰ تا ۳۰ هکتار مناسب برای ساخت پره و برج و دیگر اجزا خواهد بود که پیگیری شده تا بحث توربین سازی را اینجا داشته باشیم.

گلی گفت: هزینه ۱۷ میلیون یورویی برای ساخت کارخانه تولید پره برای توربین های بادی به همراه تجهیزات مورد نظر آن براورد شده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار