|

چهارمین رویداد استان‌آپ کشور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

چهارمین رویداد استان‌آپ کشور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

نشست خبری اطلاع رسانی چهارمین رویداد استان آپ برگزار شد.

به گزارش مملکت ما ، نوری نیا با بیان اینکه چهارمین دوره رویداد استان آپ کشوری شهریور ماه سال‌جاری در آذربایجان غربی برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد استان آپ را شناسایی شرکت‌های نوپا، دانش بنیان و گروه‌های صاحب ایده در سطح استان، ارتباط موثرتر با بازیگران و فعالان زیست بوم و استار آپی استان، معرفی و بومی سازی پیشرفت‌ها و دست آوردهای حوزه نو آوری، تسهیل روند جذب سرمایه و به هم رسانی صاحبان کسب و کارهای نوپا، معرفی طرح‌ها و استارت آپ‌های نوآورانه منطقه به سرمایه گذاران فعال, به هم رسانی تیم‌ها و استارتآپ‌های استان به شتاب دهنده‌ها و سرمایه گذاران است.

مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری در این نشست خبری نیز در این نشست با بیان اینکه چهارمین رویداد «استان‌آپ» در آذربایجان غربی برگزار خواهد شد، گفت: پیش از این، سه رویداد «استان‌آپ» در استان‌های سمنان، کرمان و قزوین برگزار شد. در این رویداد سعی می‌کنیم استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران بومی استان را به یکدیگر متصل کنیم تا فرایند سرمایه‌‎گذاری در طرح‌های فناور استان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه اولویت اول صندوق نوآوری و شکوفایی در یافتن سرمایه‌گذاران جسور، بازیگران بخش خصوصی استان خواهد بود، در عین حال گفت: البته برای تقویت سرمایه‌گذاری بر فناوری، از ظرفیت سرمایه‌گذاران سایر نقاط کشور نیز استفاده می‌کنیم. سرمایه‌گذاری جسورانه معمولا محدودیت جغرافیایی و فیزیکی ندارند و ما نیز برای اینکه مسیر این نوع سرمایه‌گذاری را تقویت کنیم، سعی داریم از ظرفیت سرمایه‌گذاری موجود در همه نقاط کشور استفاده کنیم.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در این زمینه، سلسله رویدادهای بهم‌رسانی را یک فرآیند می‌بینیم. در این فرایند، زمان ویژه‌ای را به شناسایی طرح‌ها در سطح استان اختصاص می‌دهیم. این طرح‌ها می‌توانند دانشگاهی باشند یا اعضای هیئت علمی در سطوح توسعه فناوری برای آن اقدامی کرده باشند.

بغدادی خاطر نشان کرد: همچنین هسته‌های فناور که ممکن است در مراکز رشد مستقر باشند یا تیم‌های شتابدهنده‌ و صاحبان ایده‌هایی که از نظر اقتصادی جذابیت دارند، همه می‌توانند در رویدادهای بهم‌رسانی «استان‌آپ» شرکت کنند. ما نیز سعی می‌کنیم در فاصله زمانی مناسبی، طرح‌ها را شناسایی کنیم.

وی اعلام کرد: پس از شناسایی این طرح‌ها، وارد فرایند ویژه آموزش، توانمندسازی، منتورینگ و مشاوره خواهیم شد. در این فرایند سعی می‌کنیم صاحبان ایده و استارت‌آپ‌ها را از حداقل یک نقطه نظر، یا در واقع از منظر درک بهتر خواسته و نیاز سرمایه‌گذار و تعامل بهتر با سرمایه‌‎گذار تقویت کنیم تا بتوانند گفت‌وگوی مناسبی با سرمایه‌گذاران داشته باشند. همچنین بتوانند در چهارچوب مناسب، طرح‌های خود را ارائه کنند. سرمایه‌گذار جسور در چارچوب خاصی طرح را می‌بیند و در صورت تایید، وارد فرایند همکاری می‌شود.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: برای توسعه طرح‌های فناورانه در بخش‌های مختلف عمر یک استارت‌آپ، ابزارهای مختلفی را طراحی کرده‌ایم. در مرحله تامین سرمایه بذری، صاحبان ایده را به شتابدهنده‌های دانش‌بنیان معرفی و با حمایت از این شتابدهنده‌ها، به طور غیر مستقیم شرایط تامین مالی ایده‌های فناورانه را فراهم می‌کنیم. در مراحل بعدی، مخاطب ما کسانی هستند که ممکن است محصولی داشته باشند، بنابراین آن‌ها را شناسایی و برای تجاری‌سازی محصولات‌شان، امکان بهم‌رسانی با صندوق پژوهش و فناوری و صندوق‌های جسورانه را فراهم می‌کنیم.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر در رویدادهای «دوشنبه‌های استارت‌آپی» که رویداد «استان‌آپ» نیز شکل استانی آن است، فضای بهم‌رسانی میان طرح‌های فناور و سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کنیم. با این همه، کار ما به برگزاری رویداد خلاصه نمی‌شود، بلکه کارگزاران صندوق نوآوری تا چند ماه بعد از انعقاد قرارداد نیز در خدمت تیم‌ها و سرمایه‌گذارانی هستند که ممکن است برخی از طرح‌ها را پذیرفته باشند.

بغدادی همچنین در این نشست خبری اعلام کرد، تاکنون ۹۳ طرح استارت‌آپی با مشارکت ۲۷ شتابدهنده به مبلغ ۹۱ میلیارد تومان با حمایت صندوق نوآوری در جریان برگزاری سلسله رویدادهای «دوشنبه‌های استارت‌آپی» این صندوق به سرانجام رسیده‌ است.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ صندوق پژوهش و فناوری در مجموع بالغ بر ۹۰۵ میلیارد تومان در طرح‌های فناورانه با مشارکت صندوق نوآوری هم‌سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: امروز در زیست‌بوم نوآوری کشور، ۲۸ صندوق جسورانه بورسی با بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه حضور دارند.

به گفته بغدادی، در سلسله رویدادهای «پیوند» که از سوی صندوق نوآوری برگزار می‌شود، تاکنون ۱۷ استارت‌آپ موفق شده‌اند با شتابدهنده‌ها قرارداد هم‌سرمایه‌گذاری منعقد کنند.

جواد کرمی، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، در این نشست افزود: چنانچه توسعه ای در تولید و یا اقتصاد کشورهای مختلف دنیا اتفاق افتاده مرهون استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: هم مرزی استان با ۳ کشور، ظرفیتی مغتنمی است که می توان از این ظرفیت با هدف ارتقای علمی و حتی صدور علم از طریق شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد.

کرمی گفت: خوشبختانه طی سال گذشته در شاخص‌های اقتصادی استان و تعهد شغلی، توانستیم به موفقیتهای مدنظر برسیم که این مهم در سایه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی رخ داد.

معاون اقتصادی استاندار، برگزاری چهارمین رویداد "استان آپی" در آذربایجان غربی را اتفاق مبارکی دانست و افزود: به واسطه برگزاری چنین رویدادهایی، شرکت‌های دانش بنیانی که ناشناخته مانده اند شناسایی و به سرمایه گذار معرفی می شوند.

شایان ذکر است در پایان این نشست خبرنگاران و سایر مدعوین اکوسیستم فناوری و نوآوری به بیان نظرات و پرسش و پاسخ پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار