|

نیمی از هزینه سبد خانوارهای شهری مربوط به مسکن است

نیمی از هزینه سبد خانوارهای شهری مربوط به مسکن است

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوارهای شهری مربوط به مسکن است که کاهش این رقم از برنامه های دولت است.

به گزارش مملکت ما ، وحید قربانی روز سه شنبه در نشست شورای مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: موضوع خانه دار شدن خانوارها، امری حیاتی در کشور است و همه دستگاه های اجرایی باید در اجرای طرح مسکن دولتی کمک کنند.

وی افزود: دولت سیزدهم ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را برنامه ریزی کرده و نیاز است تا همه دستگاه ها در اجرای آن هم افزایی داشته باشند.

قربانی گفت: شمار زیادی از مردم خراسان شمالی به کشاورزی مشغول هستند که حفظ این شغل و ماندگاری در روستاها، مشروط به حل مشکل مسکن است.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور تصریح کرد: اگر مشکل مسکن حل نشود، روستاییان رغبتی برای ماندن در روستا نخواهند داشت و این امر سبب مهاجرت به شهرها و توسعه حاشیه نشینی می شود.

قربانی گفت: در این باره برای تامین زمین مورد نیاز، جهاد کشاورزی هم باید همراه باشد و حمایت های لازم را انجام دهد.

وی با تاکید بر تامین زیرساخت های روبنایی در ساخت مسکن دولتی، گفت: در صورتی که خدمات روبنایی و زیربنایی در اجرای مجموعه های مسکونی مورد توجه نباشد، خانوارها تمایلی برای سکونت در این واحدها نخواهند داشت.

پرداخت تسهیلات مسکن در خراسان‌شمالی مناسب نیست

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: وضعیت پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی مناسب نیست و باید این مشکل با هم افزایی بانک ها رفع شود.

حسین مذنب افزود: یکی از نقاط ضعف در اجرای مسکن دولتی خراسان شمالی، تزریق منابع مالی است که مدیران بانک ها مکلف شدند این مشکل را برطرف کنند.

وی ادامه داد: بانک مسکن مکلف شد تا پرداخت تسهیلات را به جد پیگیری و به آن شتاب ببخشد.

مذنب درباره تامین زمین برای اجرای مسکن دولتی گفت: در استان های شمالی و غربی کشور که به لحاظ توپوگرافی کوهستانی بوده و استان هایی که زمین های کشاورزی مرغوب دارد، تامین زمین با مشکل رو به رو است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار