|

عضویت ۷۲ هزار مودی در سامانه مودیان

عضویت ۷۲ هزار مودی در سامانه مودیان

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۷۲ هزار مودی در سامانه مودیان عضو هستند و ۵۵۰ میلیون صورتحساب الکترونیک به سامانه ارسال شده است.

به گزارش مملکت ما ، موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی در خصوص آخرین وضعیت صورت حساب های الکترونیکی گفت: با توجه به فراخوان هایی که از سال گذشته سازمان امور مالیاتی داشته است، در حال حاضر بالغ بر ۷۲ هزار مودی در سامانه مودیان عضو هستند و صورت حساب الکترونیک دارند. این مودیان تاکنون بالغ بر ۵۵۰ میلیون صورت حساب الکترونیک را به سامانه ارسال کرده اند.

او افزود: حدود ۴۵۸ شرکت بورسی و فرابورسی و تقریباً ۱۰۰ شرکت دولتی به عضویت سامانه درآمده اند و بقیه مودیان نیز شامل اشخاص حقوقی و کمتر از ۵ هزار شخص حقیقی است که به سامانه متصل هستند.

موحدی در خصوص وضعیت اتصال شرکت های دولتی گفت: از حدود ۳۲۱ شرکت دولتی، ۲۵۴ شرکت فعال داریم و برخی از این شرکت ها راکد و در حال تسویه هستند. ۱۰۰ شرکتی که وارد سامانه شده اند و ثبت نام کرده اند عمدتا شرکت هایی مربوط به وزارت خانه های نیرو و شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت هستند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: امیدواریم از ابتدای دی این شرکت ها به سامانه متصل شوند و ارسال صورتحساب داشته باشند. اگر اشخاص حقیقی با میزان فروش خالص در سال ۱۴۰۲ بیشتر از میلیارد تومان باشند، موظف به ارسال صورت حساب های الکترونیک ۱ و ۲ خواهند بود. دسته دوم صاحبان مشاغل پزشکی و داروخانه و وکلا و مشاوران خانواده هستند که با هر میزان از فروش کالا و خدمات ملزم به اتصال به سامانه هستند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار