|

رونمایی فیات از نسخه ۲۰۲۴ مدل ۶۰۰

رونمایی فیات از نسخه ۲۰۲۴ مدل ۶۰۰

فیات از نسخه ۲۰۲۴ مدل ۶۰۰ خود رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما ، فیات ۶۰۰ (در زبان ایتالیایی: سیچنتو) پس از ۱۳ سال سکوت، به خط تولید بازگشته اما به غیر از نام، در ظاهر و ذات ۶۰۰ جدید هیچ شباهتی با مدل قبلی نخواهید یافت.

هندسه کلی بدنه از یک هچ بک سه در به خودروی کراس اوور پنج در تبدیل شده و از نظر فنی نیز شباهت بسیار زیادی با جیپ اونجر دارد.

محصول جدید فیات در سگمنت B بر روی همان پلتفرم e-CMP۲ که توسط Stellantis توسعه یافته است، طراحی، مهندسی و تولید شده و با

طول ۴.۱۷ متر (۱۶۴.۱ اینچ) اجازه استفاده از رسنگ و تایر هایی ۱۸ اینچ را به شما میدهد.

در اولین نگاه و بدون کوچکترین شکی میتوان تاثیر طراحی برادر کوچکتر یعنی ۵۰۰ را در کراس اور جدید فیات مشاهده کرد‌ البته در مقیاس یا بهتر بگوییم ابعادی بزرگتر.

طراحان فیات اینبار لوگوتایپ "۶۰۰" را با تاکید بر جلوه و نمود هر چه بیشتر بر روی سپر جلو جانمایی کرده‌اند و برخلاف همیشه اینبار هیچ نشانی از لوگوساین فیات در جلوی خودرو وجود ندارد و تنها بر روی درب صندوق عقب میتوان لوگو شرکت را مشاهده کرد.

تناسبات کلی بدنه و نسبت تایر به بدنه در ۶۰۰ قابل قبول و دلنشین است و اثری از ناهماهنگی های زیبایی شناسی در پیکره خودرو نمیتوان یافت. البته این به معنی بی نقصی کامل طراحی ۶۰۰ نیست‌.

در داخل کابین نیز، طراحی فضای کابین و داشبورد هماهنگ و کاملا بر اساس شخصیت یک فیات امروزی شکل گرفته است و ترکیب رنگ ها، بافت و متریال مورد استفاده ضمن شباهت به مدل ۵۰۰ ، جذاب و تحسین برانگیز است.

فیات ۶۰۰ از یک صندوق بار ۳۶۰ لیتری در حالت استاندارد برخوردار است و فضای مناسبی برای ۵ نفر در داخل کابین مهیا کرده ضمن آنکه به لطف پَک باتری ۵۴ کیلووات ساعتی، بردی بیش از ۴۰۰ کیلومتر (۲۴۹ مایل) برد در سیکل ترکیبی WLTP را دارا میباشد.

پس از اتمام باتری و جهت شارژ مجدد می توان در مدت زمان نیم ساعت آن را تا ۸۰ درصد شارژ کرد. قدرت لازم نیز از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۵۴ اسب بخار (۱۱۵ کیلووات) تامین می شود که برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۹ ثانیه کافی است.

این کراس اوور جدید که به عنوان خواهر یا شاید برادر بزرگ فیات ۵۰۰e شناخته می شود، از اواسط سال ۲۰۲۴ با پیشرانه هیبریدی نیز عرضه خواهد شد.

در ایتالیا، کراس اور ۶۰۰ در قالب یک مدل برقی از ۳۵۹۵۰ یورو برای نسخه قرمز و ۴۰۹۵۰ یورو در صورت بالا رفتن لاپریما هزینه دارد.

تولید این خودرو در کارخانه Tychy در لهستان آغاز می شود، جایی که جیپ اونجر نیز ساخته خواهد شد اما بر خلاف اونجر که یک مدل چهار چرخ متحرک است، فیات ۶۰۰ فعلا در نوع دیفرانسیل جلو تولید و عرضه میشود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار