|

معرفی فیات پاندا گراند، خودروی زیبای ایتالیایی

معرفی فیات پاندا گراند، خودروی زیبای ایتالیایی

فیات Grande Panda؛ نمایش هنر ایتالیایی در استایلی فانتزی است که معرفی آن در زیر آمده است.

به گزارش مملکت ما، پس از فیات ۵۰۰، مدل پاندا را می توان یکی از مهم ترین و استراتژیک ترین محصولات این برند ایتالیایی قلمداد کرد. با این حال پوشیده نیست که خط تولید اروپایی فیات در حال پیر شدن بوده و تنوع محصولات این برند کاهش یافته است. بنابراین جدیدترین محصول این برند با نام گراند پاندا، متنها جایگزینی برای مدل پاندا معمولی نخواهد بود، بلکه قرار در کنار نسخه معمولی که تا سال ۲۰۲۷ در خط تولید خواهد بود تولید و عرضه شود.

گراند پاندا از نظر ابعادی در مقایسه با نسخه معمولی پاندا رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و با طول ۱۵۷ اینچی (۳۹۹۰ میلی متر)، در حدود ۱۲ اینچ از نسخه قبلی که درواقع نسل سوم پاندا به شمار می آید و از سال ۲۰۱۱ در خط تولید است، بلند تر است.

البته این رشد ابعاد منطقی به نظر می رسد، چرا که محصول جدید فیات، براساس پلت فرم مشترک با آخرین نسل سیتروئن C۳ طراحی و توسعه یافته است.

photo_2024-06-16_00-13-50

گراند پاندا جدید، در استودیوی طراحی فیات در تو ین طراحی شده است و از یک استایل بیرونی خاص که ترکیبی ظریف از خطوط ساختار یافته و سطوح نرم و جسورانه می باشد، برخوردار شده است.

پیکره کلی، فرم جعبه ای شکل سیتروئن C3 جدید را حفظ کرده است. اما جزئیات و عناصر ظاهری مانند طرح پیکسلی چراغ ها و الگوی بصری روی جلو پنجره براق آن و یا حکاکی سه بعدی حروف پاندا «PANDA» در نمای جانبی، زبان طراحی مشابه با یک خودرو مفهومی را از گراند پاندا به نمایش می گذارد.

photo_2024-06-16_00-13-53

با این اما ذکر این نکته لازم است که فرم کلی نمای جلو که از ترکیبی از عناصر بصری مربع و مستطیل شکل است، بی شباهت به نسل آخر هیوندای سانتافه نیست و اگر لوگو FIAT در گوشه سمت راست جلو پنجره حذف کنیم، زبان طراحی محصولات هیوندای نیز به چشم می خورد.

در نمای جانبی نگرش گوه ای شکل بدنه و کابین به همراه خط سقف شیب دار و Greenhouse که از بالا به سمت عقب حرکت می کند، به خوبی مشخص شده است.

photo_2024-06-16_00-13-56

در نمای عقب نیز استفاده از عناصر فانتزی ادامه یافته است. مانند این که بجای استفاده از لوگو ونشان قدیمی فیات، یک اسکریپت یا نوشته بزرگ « FIAT» نقش بسته است. ضمن اینکه حروف پاندا بر روی نوار افقی سیاه رنگی که چراغ های عقب با گرافیک پیکسلی را به هم متصل می کند نشان داده شده است.

در مورد طراحی کابین و فضای داخلی، تاکنون تصاویر رسمی از فیات گراند پاندا منتشر نشده است، با این حال با توجه به پلت فرم مشترک با سیتروئن C۳, می توان سبک طراحی نزدیک به ام را برای گراند پاندا متصور شد.

photo_2024-06-16_00-13-52

همچنین همانند سیتروئن C3, گراند پاندا نیز با پیشرانه های هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه می شود که در نسخه هیبریدی، به یک موتور بنزینی ۱/۲ لیتری توربو شارژ سه سیلندر و نیز یک سیستم هیبریدی ملایم مجهز خواهد بود که به ترتیب قدرتی معادل ۱۰۰ اسب بخار برای متور بنزینی و ۲۸ اسب بخار از موتور الکتریکی که این نیرو را به طور موقت فراهم می کند، برخوردار می باشد.

در نسخه تمام برقی نیز فیات گراند پاندا، با توجه به بهره مندی از یک باتری ۴۴ کیلووات ساعتی می تواند قدرتی نزدیک به ۱۱۳ اسب بخار و برد مسافتی۳۲۰ کیلومتر را در اختیار راننده قرار دهد.

هنوز جزئیات قیمتی فیات Grande Panda منتشر نشده است، با این حال این مدل تنها در بازار اروپا عرضه نخواهد شد و فیات برنامه دارد تا این هاچبک سرگرم کننده و فانتزی را در خاورمیانه و آفریقا نیز عرضه کند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار