|

تولید فیات ۵۰۰ بدلیل کاهش فروش متوقف شد

تولید فیات ۵۰۰ بدلیل کاهش فروش متوقف شد

در پی کاهش شدید فروش فیات ۵۰۰، گروه Stellantis تولید این خودروی شهری کوچک را تا اول نوامبر به دلیل تقاضای ضعیف متوقف کرده است.

به گزارش مملکت ما،  هر چند شرکت فیات در ماه سپتامبر تولید خود را به دلیل فروش بسیار کم متوقف کرد، اما قصد داشت از ۱۱ اکتبر از سر گرفته شود اما طبق آخرین اخبار، تولید فیات ۵۰۰ قرار نیست تا اول نوامبر از سر گرفته شود.

واقعیت آنست که اوضاع برای Stellantis چندان مساعد نیست.در حالیکه فروش برندهای Dodge و Jeep این شرکت در آمریکا رو به افزایش است اما برندهای غیر آمریکایی این گروه شرایط خوبی ندارند.

 علاوه بر این خبر بد، Stellantis امروز اعلام کرد که به دلیل تقاضای کم، تعلیق تولید فیات ۵۰۰ تمام الکتریکی را تا اول نوامبر تمدید خواهد کرد.

پیش از این و در ابتدا تولید ۵۰۰ در ۱۲ سپتامبر متوقف شده بود و گروه قصد داشت کارخانه Mirafiori در ایتالیا را به مدت چهار هفته تعطیل کند اما حالا این توقف سه هفته دیگر نیز تمدید شده است.

photo_2024-10-02_23-26-16

به گزارش رویترز، این تصمیم همراه با بیانیه‌ای است که به اتحادیه‌های کارگری داده شده است مبنی بر اینکه بازار خودروهای الکتریکی در اروپا "در شرایط سختی" قرار دارد.

اما علیرغم توقف تولید، فیات ۵۰۰ تا مرگ فاصله زیادی دارد.  بنابر برخی گزارشها Stellantis قصد دارد در دو سال آینده بیش از ۱۱۰ میلیون دلار بر روی مدل ۵۰۰ سرمایه‌گذاری کند و بودجه توسعه نسخه هیبریدی را که سال آینده وارد بازار می‌شود تامین کند.

 بر اساس آمار منتشره، Stellantis در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تنها ۴۷۰ دستگاه فیات ۵۰۰ را در آمریکا فروخته است.

photo_2024-10-02_23-26-17

در سال ۲۰۱۲ که بهترین سال فروش این مینی‌کار بود، این شرکت ۴۶۹۹۹ نمونه از آخرین نسل ۵۰۰ را تولید و بفروش رساند.

حتی در سال ۲۰۲۰، پس از توقف تولید این خودرو برای بازار آمریکای شمالی، Stellantis موفق به فروش ۶۷۴ دستگاه از آن شده بود.

برخی تحلیلگران معتقدند که فقدان تقاضا حداقل برای ایالات متحده منطقی است چرا که ۵۰۰e فقط ۱۴۹ مایل پیمایش دارد و قیمتی معادل ۳۴۰۹۵ دلار دارد.  برای اینکه متوجه شوید این اعداد برای خریداران خودروی آمریکایی منطقی نیستند، نیاز به ریاضی و منطق محاسباتی قوی ندارید چون با همین قیمت، می توانید یک هیوندای  KONA الکتریکی با فضای بسیار بیشتر و ۱۲۰ مایل پیمایش بیشتر خریداری کنید پس چرا باید یک فیات با کیفیتی متوسط خریداری کنید؟؟؟؟

 هرچند افزودن نسخه بنزینی گامی درست است، اما بر اساس همه اخبار منفی که اخیراً از این برند منتشر شده، ممکن است برای Stellantis خیلی دیرهنگام باشد البته امیدواریم که این برند مسیر درست خود را بزودی پیدا کند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار