بیامو خودروی برقی iX۳ را معرفی کرد

مدل iX3، خودروی برقی جدید بیامو رونمایی شد.
به گزارش مملکت ما، کمپانی باواریایی ب ام و، از جدیدترین نسل کراس اوور الکتریکی خود، یعنی iX3 در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی کرد.
این مدل که درواقع به عنوان نسخه تولیدی کانسپت ویژن نئو کلاس اکس« Vision Neue Glasses X» شناخته می شود، بر پایه پلت فرم مدرن «Neue Klasse» که به صورت اختصاصی برای مدل های الکتریکی توسعه پیدا کرده، طراحی شده است.
ب ام و iX3 جدید، یک خودروی اسپرت تمام الکتریکی «eSAV» است که از زبان طراحی کاملا جدید و فناوری های نوین بهره مند شده است که جهشی رو به جلو در مقایسه با مدل قبلی خود به شمار می آید.
الیور زیپسه «Oliver Zipse»، رئیس هیات مدیره BMW AG، در مراسم رونمایی iX3 گفت؛« نئو کلاس بزرگترین پروژه ما برای آینده است و جهشی بزرگ از نظر فناوری، تجربه رانندگی و طراحی را نشان می دهد. چرا که همه چیز در مورد آن جدید است و بیش از گذشته نمایانگر کاراکتر محصولات ب ام و می باشد و صرف نظر از فناوری رانندگی، آنچه که به عنوان یک چشم انداز جسورانه آغاز شد، اکنون به واقعیت تبدیل شده است.
ب ام و iX3 اولین مدل از این پلت فرم است که به تولید انبوه می رسد و ما نه تنها نسل بعدی یکی از موفق ترین خودروهای کاملا برقی خود را به جاده می اوریم، لگبلکه عصر جدیدی را برای BMW آغاز می کنیم.»
طراحی ظاهری iX3; نمایشی از آینده با الهام از گذشته
پیشرفت های بزرگ فناوری همیشه فرصتی را برای تغییرات ظاهری و استایل قابل توجه تر فراهم می کنند. ب ام و iX3 جدید، زبان طراحی جدید ب ام و را معرفی می کند که به مرور در کل طیف مدل های الکتریکی جدید این برند نیز تکرار خواهد شد.
بازطراحی فرم ها و سطوح، تفسیر بسیار مدرن تر از طرح های اولیه و ماندگار ب ام و در دوران نئو کلاس این برند، یعنی در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ می دهد.
آدرین فن هویدنک «Adrian van Hooydonk» مدیر طراحی ب ام و در رابطه با طراحی iX3 اینگونه توضیح می دهد؛ «طراحی IX3 تفسیر مدرن و تازه ای از اصول همیشگی ب ام و را به نمایش می گذارد. این کراس اوور جدید، آینده نگرانه، مدرن و البته ماندگار است و بیش از هر زمان دیگری، شخصیت محصولات ب ام و را به نمایش می گذارد.»
در نمای جلو، ظاهر قائم و سطوح کاملاً شکلگرفته، به ب ام و iX3 جدید جلوه قابل توجهی میبخشد. جلوپنجرههای کلیوی شکل ب ام و و چراغهای جلو دوقلو که هر دو از نشانههای طراحی متمایز محصولات این برند هستند، از نظر بصری در مرکز توجه قرار میگیرند. جلوپنجرههای کلیوی شکل با چیدمان عمودی خود، به Neue Klasse دهه ۱۹۶۰ اشاره دارند.
یک امضای نوری کاملاً جدید، نقشی را که قبلاً توسط کروم در ایجاد هاله ای از کیفیت و پیچیدگی به خودرو می بخشید، بر عهده میگیرد.
وقتی از نمای کنار به آن نگاه میکنید، سطوح بزرگی که توسط تعداد کمی خطوط دقیق شکسته شدهاند، ظاهری غنی و کاراکتری جذاب ایجاد میکنند. سطوح شیشهای همسطح و دستگیرههای در نیز از ویژگیهای جذاب نمای جانبی هستند. قامت تنومند BMW iX3 جدید با قوسهای چرخ همرنگ بدنه یادآور سبک همیشگی مدل های X به ام و است در کنار خطوط مستطیلی و ظریف برجسته میشود.
در نمای عقب نیز ظاهری قدرتمند و اسپرت را شاهد هستیم که چراغهای عقب با حالتی سه بعدی تا مرکز قسمت عقب امتداد یافتهاند و تفسیری افقی از شکل "L" چراغ های نمادین ب ام و را به نمایش می گذارند.
از نظر ابعادی نیز، ب ام و iX3 جدید با طول ۴۷۸۲ میلی متر، عرض ۱۸۹۵ میلی متر و ارتفاع ۱۶۳۵ میلی متر در مقایسه با نسل قبلی خود، حدود ۴۸ میلی متر طویل تر و در نتیجه فاصله محوری آن نیز حدود ۳۴ میلی متر بیشتر شده است. با توجه به این ابعاد، iX3 توانسته تناسبات برجسته ای از یک خودروی«SAV» را به نمایش بگذارد و با بهینه سازی جزئیات آیرودینامیکی خودرو، توانسته به ضریب درگ ۰.۲۴ دست یابد که عدد قابل توجهی می باشد.
طراحی کابین iX۳؛ مینیمال و آینده نگرانه
طراحی داخلی بیامو iX3 استانداردهای جدیدی را از نظر مدرنیته و تجربه دیجیتال تعیین میکند. فضای داخلی دارای طراحی ساده و جمعوجور است که زمینهای ایدهآل برای تجربه دیجیتال فراهم میکند.
کابین کاملاً بر راننده که بیامو به آن مشهور است و البته راحتی همه سرنشینان تمرکز دارد. پلت فرم این خودرو که بهطور خاص برای خودروهای الکتریکی ساخته شده است، فضای بسیار زیادی را در هر دو ردیف و برای پنج سرنشین فراهم میکند. خطوط پنل ابزار "شناور" مستقیماً به پنلهای بزرگ تریم در امتداد مییابند و جلوهای احاطهکننده برای سرنشینان ایجاد میکنند.
پنل ابزار با نور پسزمینهی اتمسفریک به همراه سطح پارچهای خود، به فضای گرم و دلنشین داخل کمک میکند. ضمن اینکه سطوح بزرگ پنجرهها و سقف پانوراما، فضایی غرق در نور ایجاد میکنند.
صندلیهای مینیمالیستی زیبا با طراحی جدید، با سطح راحتی عالی در سفرهای طولانی، شخصیت اسپرت و طیف گستردهای از تنظیمات، برجسته هستند. ضمن اینکه صندلی ردیف عقب، یک سطح نشیمن تکی و مبل مانند را ارائه میدهد.
فرمان و کنسول مرکزی بین صندلی راننده و صندلی سرنشین جلو، همراه با فضاهای ذخیرهسازی و عناصر کنترلی، از طراحی کاملاً جدیدی نیز برخوردارند.
در قسمت داشبورد نیز، یک نمایشگر سراسری و پانورامیک با نام iDrive قرار دارد که در امتداد شیشه جلو شکل گرفته است و بر روی کنسول میانی، یک نمایشگر ۱۷/۹ اینچی با ظاهری شش ضلعی که بسیار نوآورانه و مدرن است وجود دارد که در کنار این دو نمایشگر اصلی، سیستم نمایشگر هداپ دیسپلی سه بعدی نیز تکمیل کننده ویژگی های داخل کابین می باشند.
در بحث پیشرانه و قوای محرکه نیز، iX3 جدید در نسخه iX3 50 xDrive, به دو موتور برقی و سامانه چهارچرخ محرک مجهز است که می تواند قدرت ترکیبی ۴۶۳ اسب بخار و گشتاور ۶۴۵ نیوتن متری را فراهم کند و از شتاب صفر تا صد معادل ۴/۷ ثانیه برخوردار باشد. ضمن اینکه این مدل می تواند با یک بار شارژ کامل، مسافتی معادل ۶۴۴ کیلومتر را طی کند.
همچنین در آینده نزدیک، یک مدل با پیشرانه پایه نیز به بازار عرضه خواهد شد. با این حال، به ام و iX3 در این نسخه قرار است با قیمت پایه ۶۰ هزار دلاری به بازار عرضه شود.
انتهای پیام/
نظرات