|

تحویل هشت هزار و ۶۷۱ تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان چهارمخال و بختیاری

تحویل هشت هزار و ۶۷۱ تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان چهارمخال و بختیاری

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: در سال گذشته هشت هزار و ۶۷۱ تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان تحویل داده شد و شهرکرد و بروجن بیشترین حجم قیر را دریافت کرده‌اند.

به گزارش مملکت ما، علی محمدی، ظهر امروز _پنجشنبه یکم شهریور_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به توزیع قیر به شهرداری‌های استان اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم طرح ملی قیر رایگان به صورت جدی پیگیری شد، در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۹ میلیارد تومان برای خرید قیر در اختیار شهرداری‌های استان قرار گرفت، همچنین در سال ۱۴۰۱ هفت هزار و ۶۰۰ تن قیر رایگان بین شهرداری‌های استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه هر تن قیر نزدیک به ۱۷ میلیون تومان است، افزود: در سال گذشته هشت هزار و ۶۷۱ تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان تحویل داده شد و شهرکرد و بروجن بیشترین حجم قیر را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: در هفته دولت در مجموعه شهرداری‌های استان ۵۵ پروژه با اعتباری نزدیک به ۶۱ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح خواهند شد، که این تعداد ۱۹ پروژه کلنگ‌زنی و ۳۶ پروژه افتتاح می‌شود.

محمدی تصریح کرد: در قالب بافت فرسوده و با مساعدت راه‌وشهرسازی نیز مقداری قیر رایگان به محلات کم‌برخوردار شهری تعلق گرفت که سهم غرب شهرکرد و روستاهای الحاقی شهر لردگان بیشتر از مناطق دیگر بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: برای نخستین بار مجوز استخدام به منظور جذب نیروهای آتش‌نشانی که از ضرورت‌ها بوده اخذ و به زودی در سامانه جهاد دانشگاهی بارگذاری خواهد شد، این آزمون دو مرحله‌ای و به صورت عملی و علمی خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: ۳۵ دستگاه ماشین سبک و سنگین در قالب طرح حمایتی دولت توسط شهرداری‌های استان خریداری شده و تجهیز ماشین‌آلات کشاورزی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه کاهش تولید زباله در استان یک ضرورت است، تاکید کرد: یکی از معضلات اصلی استان بحث پسماند است که با واگذاری کارخانه بازیافت به شهرداری شهرکرد دفع پسماند بسیاری از شهرهای بزرگ استان حل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظرات

پربازدید ترین اخبار