|

قیمت ساخت هر متر مربع آپارتمان در اصفهان

قیمت ساخت هر متر مربع آپارتمان در اصفهان

هزینه ساخت هر مترمربع آپارتمان در تابستان ۱۴۰۳ نسبت به تابستان ۱۴۰۲ افزایش یافت و به دنبال آن حداقل قیمت آپارتمان‌های نوساز شهر در محله‌های بسیاری از ۵ میلیارد تومان آغاز می‌شود. در محله‌های لوکس اصفهان کمترین قیمت هر مترمربع آپارتمان از ۱۷۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

به گزارش مملکت ما، انبوه‌سازان سطح شهر مدعی‌اند هزینه ساخت هر مترمربع آپارتمان در تابستان ۱۴۰۳ نسبت به تابستان ۱۴۰۲ افزایش یافته است و مواد اولیه بزرگترین متهم این رشد قیمت است. اگرچه در قیمت آهن‌آلات تغییر محسوسی نسبت به تابستان سال گذشته وجود ندارد ولی قیمت سیمان و سایر مواد اولیه نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی به ثبت رسانده است. استعلام از انبوه‌سازان بزرگ سطح شهر نشان می‌دهد در تابستان سال گذشته کمترین هزینه ساخت هر مترمربع آپارتمان در محله‌های حاشیه‌ای شهر ۱۱ میلیون تومان بود ولی این عدد در سال جاری بدون در نظر گرفتن قیمت زمین به بیش از ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

جعفر منبری یکی از انبوه‌سازان محله ولی‌عصر در مورد هزینه ساخت هر مترمربع آپارتمان گفت: امروز هزینه ساخت به ۲۵ میلیون تومان برای هر مترمربع می‌رسد، این قیمت برای استفاده از مواد اولیه با کیفیت متوسط است. گفت‌وگو با سایر انبوه‌سازان سطح شهر نشان می‌دهد در صورت استفاده از مواد اولیه با کیفیت پایین برای مثال کاشی ارزان‌قیمت امکان کاهش هزینه ساخت تا متری ۲۰ میلیون تومان نیز وجود دارد و در طرف مقابل هزینه ساخت در محله‌های لوکس شهر به بیش از ۳۰ میلیون تومان می‌رسد.

مهدی حکیمی، یکی از انبوه سازان مناطق لوکس اصفهان مدعی است هزینه ساخت آپارتمان‌ها به خصوص در اطراف زاینده‌رود تا هر مترمربع ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است. حکیمی در این باره گفت: در این مناطق باید از بهترین متریال استفاده کنیم، برای مثال ما نمی‌توانیم کاشی نصب کنیم بلکه باید سنگ یک تکه بگذاریم که قیمت آن چند برابر کاشی تمام می‌شود. هزینه اعلامی برای ساخت و ساز بدون در نظر گرفتن قیمت زمین است. آپارتمان‌های نوساز در مناطق متوسط سطح شهر با قیمتی بیشتر از ۵۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است و در مناطق لوکس شهر نیز قیمت‌های پیشنهادی در مواردی به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

بررسی پلت‌فرم‌های آنلاین نشان می‌دهد کمترین قیمت آپارتمان‌های نوساز و کلید نخورده سطح شهر اصفهان حدود ۳۰ میلیون تومان است ولی تعداد زیادی از آگهی‌ها با قیمتی بیشتر از ۵۰ میلیون تومان برای هر مترمربع به ثبت رسیده‌اند. در محله‌های متوسط شهر قیمت هر مترمربع آپارتمان به ۸۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. در مناطق لوکس شهر قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان است. برای مثال در محله مشتاق آپارتمان‌های نوساز بسیاری با قیمت بیشتر از هر مترمربع ۱۴۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده‌اند.

آپارتمان‌های نوساز محله مرداویج با قیمتی فراتر از ۱۷۰ میلیون تومان برای هر مترمربع آگهی شده‌اند و به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسند. برای مثال آپارتمانی ۲۳۰ مترمربعی نوساز و ۳ خواب با قیمت هر مترمربع ۲۰۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. در محله‌های لوکس شهر خرید آپارتمان نوساز با قیمتی کمتر از ۲۰ میلیون تومان ممکن نیست و در محله‌های متوسط شهر نیز آپارتمان‌های نوساز بین ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان قیمت دارند. در محله پروین یک آپارتمان نوساز ۱۵۰ مترمربعی با قیمت نزدیک به ۹ میلیارد تومان برای فروش آگهی شده است.

در محله تالار یک آپارتمان ۱۲۰ مترمربعی نوساز حدود ۶ میلیارد تومان قیمت خورده است. البته امکان خرید آپارتمان نوساز با قیمتی کمتری از ۵ میلیارد تومان نیز در محله‌های متوسط شهر وجود دارد ولی تعداد آنها زیاد نیست در طرف مقابل آپارتمان‌های نوساز زیادی در محله‌های حاشیه‌ای شهر برای فروش آگهی می‌شوند. سازندگان عقیده دارند قیمت فعلی آپارتمان‌های نوساز سطح شهر با هزینه‌های ساخت و ساز تناسب ندارد ولی در طرف مقابل در بازار نیز تقاضایی برای خرید و فروش نیست. به هرحال هزینه‌های ساخت و ساز نسبت به تابستان سال قبل افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار