|

پلمب مشاورین املاک در دزفول

پلمب مشاورین املاک در دزفول

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول گفت: حکم پلمب هشت واحد صنفی غیرمجاز مشاور املاک در این شهرستان صادر شد.

به گزارش مملکت ما ، محمد غلامی افزود: این واحدهای مشاور املاک غیرمجاز به اماکن معرفی شده‌اند تا نسبت به پلمب آنها اقدام شود.

وی ادامه داد: ابتدا به این واحدها اخطار داده و مهلت ۱۰ روزه‌ای به آنها داده می‌شود اگر اقدامی برای کسب مجوز نکردند، پلمب آنها قطعی است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول با بیان اینکه این واحدهای مشاور املاک وقتی مجوز ندارند نمی‌توانند کد رهگیری صادر کنند، گفت: در حال حاضر هیچ یک از مشاوران املاک دزفول نمی‌توانند قرارداد دستی بنویسند و هیچ واحدی حق نوشتن پیش قرارداد را ندارند؛ قرارداد باید به صورت سیستمی انجام شود.
وی افزود: واحدهای صنفی مشاور املاک باید پروانه کسب، مقررات داخلی اتحادیه مشاوران املاک و نرخ نامه واحد صنفی را در معرض دید قرار دهند.
غلامی اظهارکرد: قرارداد منعقد شده در واحدهای مشاور املاک فقط به صورت پرینت شده با نصب هولوگرام و کد رهگیری قانونی بوده و انعقاد قرارداد به هر روش دیگری فاقد اعتبار است.
وی افزود: قرارداد پرینتی با نصب هولوگرام و کد رهگیری باید حداکثر ظرف مدت ۴٨ ساعت به طرفین قرارداد تحویل داده شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول گفت: تلاش زیادی برای الکترونیکی کردن فعالیت مشاوران املاک انجام شدخ و اکنون به نتیجه رسیده است زیرا شکایت های زیادی در این خصوص وجود داشت که با الکترونیکی شدن میزان شکایات کاهش یافت.
وی اضافه کرد: قبلا امکان فروش یک ملک به بیش از یک نفر بیشتر بود که با این اقدام جلوی آن گرفته شد؛ ۲ پرونده تخلف صنفی دیگر برای مشاوران املاک نیز در دست بررسی است.

غلامی درخصوص راه اندازی شهرک صنعتی شماره پنج دزفول نیز گفت: سرمایه گذاران زیادی در دزفول وجود دارد که آماده سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی هستند ولی زمین وجود ندارد که با اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین در جاده شوشتر و راه اندازی شهرک صنعتی شماره پنج این امکان فراهم خواهد شد البته باید زیرساخت‌ها نیز برای سرمایه گذاران فراهم شود.
وی افزود: دغدغه ما بازگشت واحدهای راکد به تولید است، طی سه سال گذشته، ۲۴ واحد راکد دزفول بازگشت به کار شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز چهار واحد راکد به تولید بازگشت.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار