|

رشد ۵۷ درصدی کالاهای اساسی وارد شده به گمرکات مازندران

رشد ۵۷ درصدی کالاهای اساسی وارد شده به گمرکات مازندران

ناظر گمرکات مازندران گفت: حجم کالاهای اساسی وارد شده به کشور از گمرکات مازندران در سه ماهه نخست سال جاری یک میلیون و ۵۰۷ هزار تن بود که از نظر وزنی ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است.

به گزارش مملکت ما از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران، امیر جمشیدی اظهار کرد: ارزش اقتصادی کالاهای اساسی وارد شده به مازندران در سه ماهه نخست سال جاری ۵۲۲ میلیون و ۵۹۰ هزار دلار بود که پنج درصد نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی درباره نوع کالاهای اساسی وارد شده به دروازه‌های گمرکی مازندران خاطرنشان کرد: ذرت دامی به ارزش ۲۸۷ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی به ارزش ۱۱۷ میلیون دلار، جو دامی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار، کود شیمیایی به ارزش ۱۵ میلیون دلار و چوب و تخته به ارزش ۹ میلیون دلار پنج قلم اول کالاهای اساسی وارد شده به گمرکات مازندران در بهار ۱۴۰۳ هستند.

ناظر گمرکات مازندران میزان واردات انواع کالاها به کشور از گمرکات استان طی بازه زمانی یاد شده را نیز یک میلیون و ۵۵۵ هزار تن با ارزش اقتصادی ۵۵۷ میلیون و ۵۸۰ هزار دلار بیان کرد.

جمشیدی با اشاره به وجود سه گمرک وارداتی نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار در مازندران گفت: ۱۹ کشور در این بازه زمانی سه ماهه مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بودند.

به گفته وی امارات متحده عربی با ۲۴۵ میلیون دلار، روسیه با ۱۱۹ میلیون دلار، ترکیه با ۱۱۸ میلیون دلار، انگلستان با ۲۱ میلیون دلار و عمان با ۱۴ میلیون دلار پنج کشور نخست طرف معامله کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یاد شده هستند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار