|

برنامه ترکیه و چین برای مبادلات تجاری ۵۰ میلیارد دلاری

برنامه ترکیه و چین برای مبادلات تجاری ۵۰ میلیارد دلاری

ترکیه و چین در زمینه احداث پروژه تولید باتری‌های لیتیومی توافقنامه‌ای امضا کرده‌اند و قصد دارند حجم مبادلات تجاری خود را به ۵۰ میلیارد دلار برسانند.

به گزارش مملکت ما به نقل از العربی الجدید، شرکت ترکیه‌ای «ییگت أکو» از امضای قرارداد همکاری‌های راهبردی با شرکت چینی «گانفینگ لی انرژی» به منظور احداث پروژه مشترک تولید باتری‌های «لیتیوم یونی» برای استفاده در خودروهای برقی در ترکیه خبر داد.

 این دو شرکت تاسیسات جدیدی را برای باتری‌های لیتیومی با ظرفیت تولید تا ۵ گیگاوات در ساعت با سرمایه‌گذاری تقریبا ۵۰۰ میلیون دلاری احداث خواهند کرد.

بر اساس گزارش وبگاه چینی کایکسین گلوبال، هدف این پروژه پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای باتری در بازارهای ترکیه و بین المللی است که توانمندی‌های آنکارا را برای تبدیل شدن به یک مرکز مهم برای تولید باتری خودروهای برقی افزایش خواهد داد ضمن آنکه بازاریابی این خودروها در سطح جهانی به شدت در حال گسترش است.

این منبع با اشاره به اظهار نظر یک مقام ترکیه‌ای مبنی بر قصد آنکارا برای افزایش حجم تجارت با چین به ۵۰ میلیارد دلار، نوشت: این مشارکت مظهر و نماد تمایل شرکت‌های چینی برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های خود در ترکیه و تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های فنی و صنعتی به شمار می‌آید بگونه‌ای که در ژوئیه گذشته نیز، شرکت چینی «بی وای دی» برای ساخت یک کارخانه جدید با ترکیه قراردادی منعقد کرد.

در همین حال دو شرکت  ویستل الکترویک و هیکونیکس إکو انرژی، نیز یک توافقنامه غیر الزام‌آور برای بررسی فرصت‌های همکاری در زمینه ذخیره‌سازی انرژی با مقامات ترکیه امضا کرده‌اند که این پروژه نشان از گامی استراتژیک در راستای افزایش توانمندی‌های ترکیه در تولید و عرضه باتری‌های پیشرفته است که در کاربردهای مختلف از جمله وسایل نقلیه برقی و سیستم‌های ذخیره انرژی استفاده می‌شوند.

گفتنی است ترکیه خودروی برقی «توگ» را در داخل این کشور تولید می‌کند که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ژوئیه ۲۰۲۳، دو دستگاه از این خودرو را به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر هدیه کرد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار