|

ساخت نیروگاه خورشیدی زنجان به این دلیل عقب افتاد

ساخت نیروگاه خورشیدی زنجان به این دلیل عقب افتاد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: مشکل زمین ساخت نیروگاه خورشیدی در زنجان را به تعویق انداخت.

به گزارش مملکت ما، ‌سید پروانه برهانی اظهار کرد: از مهم‌ترین بسترهای تولید برق با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، توسعه پنل‌های خورشیدی است که همسو با مبانی حفاظت از محیط زیست در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در همین راستا ساخت کارخانجات تولید پنل‌های خورشیدی موجب شد تا این صنعت بخشی از سهم تولید برق را بر عهده بگیرد اما لازم است زیرساخت‌های لازم در رابطه با توسعه سلول‌های خورشیدی تقویت شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به مزایای استفاده از این نوع تولید برق گفت: در این روش کشاورزان می‌توانند زمان‌هایی که نیاز به برق تولیدی خود ندارند نسبت به فروش برق تولیدی خود در تالار بورس با قیمت تضمینی اقدام کنند.

برهانی ادامه داد: استان زنجان جزو مستعدترین استان‌ها در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر است که با توسعه نیروگاه‌ها بر پایه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر می‌توان به تولید برق استان کمک کرد؛ اما در طول انجام این کار مشکلاتی هم حادث شده است.

وی با اشاره به اینکه تأمین زمین به منظور احداث نیروگاه خورشیدی در زنجان با مشکل مواجه است، اضافه کرد: بر اساس ظرفیت‌سنجی انجام شده در کشور، ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات در زنجان ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی وجود دارد که باید از این امکان بهره برد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه نزدیک به ۲ هزار و ۲۵۰ مگاوات نیز در بخش نیروگاه بادی ظرفیت شناسایی شده است، افزود: به مرور این نیروگاه‌ها احداث خواهد شد تا وارد پست‌های فشار قوی شوند.

وی با بیان اینکه چند متقاضی بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی وجود دارد، گفت: در زنجان با مشکل تأمین زمین مواجه هستیم که باعث شده کار احداث نیروگاه خورشیدی به تأخیر بیفتد.

برهانی با اشاره به اینکه اکثر زمین‌ها متعلق به منابع طبیعی هستند، ادامه داد: تلاش داریم با رایزنی با دستگاه‌های مربوطه بتوانیم زمین را تأمین کنیم و در این بین به سمت استفاده از زمین‌های اوقافی هم رفتیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان افزود: در حال حاضر یک نیروگاه ۲۰ مگاواتی در منطقه گرماب احداث خواهد شد و بقیه طرح‌ها نیز در دست اقدام است و نیاز به همت و تلاش بیشتری دارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار