|

امسال ۸۰۰ هزار تن نیشکر در کشت و صنعت دهخدا برداشت خواهدشد

امسال ۸۰۰ هزار تن نیشکر در کشت و صنعت دهخدا برداشت خواهدشد

معاون کشاورزی کشت و صنعت نیشکر دهخدا گفت: با پایش و مدیریت مناسب مزارع نیشکر، رشد مورد انتظار گیاه نیشکر محقق شده و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۸۰۰ هزار تُن نیشکر برداشت شود.

به گزارش مملکت ما ، ناصری معاون کشاورزی کشت‌وصنعت نیشکر دهخدا گفت: در آستانه فصل برداشت نیشکر، برنامه جامع آموزش و توانمندسازی نیرو‌های ناوگان برداشت در حال اجراست و این آموزش‌ها، نقش مؤثری در افزایش بهره‌وری محصول دارد.

او می‌گوید: تجهیز و نوسازی ناوگان عملیات برداشت نیشکر در آستانه فصل برداشت انجام شد و همه چیز برای یک برداشت مطلوب و تولید حداکثری آماده است.

به گفته ناصری، با پایش و مدیریت مناسب مزارع نیشکر، رشد مورد انتظار گیاه نیشکر محقق شده و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۸۰۰ هزار تُن نیشکر برداشت شود که این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایشی پنج برابری دارد.

معاون کشاورزی کشت و صنعت نیشکر دهخدا گفت: در تابستان سال گذشته به دلیل خشکسالی و قطع جریان آب رودخانه دز، محصول برداشتی این واحد نیشکری بسیار ناچیز بود و تولید به حداقل رسید.

این مقام مسئول در ادامه به دستاورد‌های دانش‌بنیان و تحقیقاتی حوزه کشاورزی این شرکت اشاره کرد و این دستاورد‌ها را عاملی مهم در کاهش هزینه‌ها و بهبود روند تولید برشمرد.

او ادامه داد: ساخت دستگاه «سنگ جمع کن»، «فاروئر ترکیبی»، «دروگر نیشکر»، «گراپ تراکتوری» بخشی از اقدامات کشت و صنعت نیشکر دهخدا در بومی‌سازی تجهیزات کشاورزی است که افزایش بهره‌وری را دنبال دارد.

معاون کشاورزی کشت‌و‌صنعت نیشکر دهخدا گفت: در مردادماه امسال نیز دستگاه ترکیبی «فاروئر کودریز» طراحی و ساخته شد که با کاهش فرسایش خاک، انجام عملیات به‌موقع کشت، کاهش زمان عملیات کشت، کاهش تردد ماشین‌های کشاورزی و… تاثیری مهم در افزایش راندمان تولید نیشکر دارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار