|

۷۰ درصد کیوی تولیدی صادر می‌شود

۷۰ درصد کیوی تولیدی صادر می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق گیلان گفت: ۷۰ درصد کیوی تولیدی صادر می‌شود.

به گزارش مملکت ما ، احمد جواهر دشتی، عضو کمیسیون کشاورزی اتاق گیلان و رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی کشاورزی کیوی‌کاران شهرستان رودسر در خصوص آخرین وضعیت تولید و صادرات کیوی اظهار کرد: عمده کیوی کشور در سه استان گیلان، مازنداران و گلستان تولید می‌شود و میزان آن به حدود ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی افزود: با توجه به عدم کشش بازار میوه و تره‌بار کشور سالانه حدود ۷۰ درصد کیوی تولید داخل به دیگر کشورها صادر می‌شود به طوری که هم‌اکنون روزانه با کانتینرهای متعدد به روسیه صادرات کیوی انجام می‌گیرد.

صادرات کیوی به ۳۵ کشور جهان

محسن جانی‌پور، یکی از کیوی‌کاران شمال کشور اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌جاری شاهد تولید مناسب و به تبع آن صادرات پررونق کیوی هستیم.

وی افزود: به‌طوری که در ۱۰ ماهه سال‌جاری ۱۴۸ هزار و ۵۶۳ تن و ۷۰۴ کیلوگرم به ارزش ۸۶ میلیون و ۴۶۴ هزار دلار کیوی صادر شده است.

جانی‌پور به کشورهای واردکننده کیوی ایران اشاره کرد و گفت: طی این مدت اردن، ارمنستان، ازبکستان، استونی، افغانستان، امارات متحده عربی، اوکراین، ایتالیا، آرژانتین، بلاروس، بلغارستان، بوسنی و هرزه‌گوین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، رومانی، سوریه، عراق، عمان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، قطر، کویت، گرجستان، لبنان، لهستان، لیبی، لیتوانی، مالزی، نیجریه، هند و یونان صادر شده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار