|

تولید گندم در قصرشیرین نزدیک دو برابر شد

تولید گندم در قصرشیرین نزدیک دو برابر شد

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال زراعی گذشته ۸۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش مملکت ما، جبار خدامرادی افزود: امسال ۱۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان قصرشیرین زیر کشت گندم بود که با اقدام به موقع و سمپاشی علیه بیماری های قارچی از جمله زنگ زرد گندم که باعث کاهش تولید می شود و همچنین با انجام اقدام های ترویجی برای پیشگیری از آتش سوزی در مزارع، حتی یک مورد خسارت به مزارع نداشتیم و شاهد افزایش تولید محصول در شهرستان بودیم.

وی اظهار کرد: امسال سه مرکز خرید تضمینی گندم در قصرشیرین کار خرید محصول را از کشاورزان شهرستان عهده دار بود و به منظور برداشت گندم نیز ۵۲ دستگاه کمباین در منطقه حضور داشتند که با تلاش و اقدام به موقع کشاورزان و نظارت کارشناسان و همکاری و تعامل کمیته برداشت و نهادهای نظامی و انتظامی شاهد اتمام عملیات برداشت بدون هرگونه خسارتی بودیم.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین با بیان اینکه بخشی از گندم تولیدی به صورت تضمینی خریداری و مابقی نیز توسط کشاورزان به صورت خود مصرفی استفاده می شود، ادامه داد: همچنین ۲ مرحله از مطالبات کشاورزان گندم کار نیز پرداخت شده و مراحل بعدی نیز با تامین اعتبار از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

خدامرادی اضافه کرد: همچنین آموزش های لازم به کشاورزان نیز ارائه شده تا از آتش زدن کاه و پسماند مزارع کشاورزی خودداری کنند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار