|

رکورد برداشت کلزا در سلسله شکسته شد

رکورد برداشت کلزا در سلسله شکسته شد

مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: چهار هزار و ۲۰۰ تن کلزا امسال از مزارع این شهرستان برداشت و رکورد استان شکسته شد.

به گزارش مملکت ما، روح اله حقی منصوری اظهار کرد: برداشت کلزا تا سه روز دیگر ادامه دارد و پیش بینی می شود برداشت به چهار هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی ادامه داد : امسال یک هزار و ۹۵۰ نفر بهره بردار شهرستان حدود یک هزار و ۴۰۸ هکتار از اراضی زراعی خود را به کشت این محصول اختصاص دادند.

حقی منصوری عنوان کرد: کل کلزای تولیدی لرستان طی سال زراعی گذشته سه هزار و ۵۰۰ تن بود که ۵۴ درصد آن از سطح اراضی زیر کشت سلسله برداشت شد، درحالیکه امسال رکورد شکسته و چهار هزار و ۲۰۰ تن در اراضی این شهرستان تولید شده است.

وی ادامه داد: امسال هم نیمی از سطح زیر کشت محصول کلزای لرستان متعلق به شهرستان سلسله بود و چندین سال پیاپی این شهرستان رتبه نخست تولید این محصول را داراست.

وی با بیان اینکه از اوایل دهه ۸۰ تاکنون کشت کلزا در سلسله رواج داشته است، تصریح کرد: اوایل کشاورزان شهرستان از مقرون به صرفه و پرسود بودن کشت این محصول آگاهی چندانی نداشتند ، اما با اقدامات ترویجی لازم اکنون سلسله به یکی از قطب های تولید کلزای استان تبدیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله اضافه کرد: سال گذشته برخی کشاورزان کلزاکار شهرستان توانستند عملکرد چندین برابری در واحد سطح و چند برابر میانگین کشوری معادل سه تن در هر هکتار را ثبت کنند و امسال نیز با توجه به پراکنش های مناسب بارندگی، رکوردشکنی برداشت توسط برخی کشاورزان صورت گرفته است که اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار