|

پیش بینی تولید ۵۰ هزار تن میوه‌های هسته‌دار در استان کرمانشاه

پیش بینی تولید ۵۰ هزار تن میوه‌های هسته‌دار  در استان کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، امسال ۵۰ هزار تن میوه‌های هسته‌دار شامل هلو، شلیل و شفتالو در استان تولید شود.

به گزارش مملکت ما،  رحمان فیض قربانی سطح زیر کشت باغات هلو، شلیل و شفتالو در استان را ۲۹۰۰ هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۵۰ هزار تن محصول از این باغات تولید شود که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه عمده باغات هلو و شلیل استان در شهرستانهای کرمانشاه، صحنه و هرسین قرار دارند، گفت: هلو و شلیل استان از کیفیت مناسبی برخوردارند و این تولیدات به مصرف داخل استان و سایر استان‌ها می‌رسد.

فیض قربانی با اشاره به سنتی بودن عمده باغات هلو و شلیل در استان تصریح کرد: طی سال‌های اخیر به سمت احداث باغات با تکنولوژی روز دنیا رفته‌ایم.

وی ارقام هلو آلبرتا، هلو هسته جدا، هلو انجیری، هلو زعفرانی و هلو حاج کاظمی و شلیل شمس، شلیل رفعتی و شلیل مغان را از جمله ارقام هلو و شلیل استان عنوان کرد.

فیض قربانی گفت: برداشت هلو و شلیل در استان از اوایل تیرماه شروع و تا اواخر شهریور ادامه دارد.

فیض قربانی با بیان اینکه امسال باغات استان شرایط بارشی خوبی را پشت سرگذاشتند، افزود: شرایط بارش و عدم سرمازدگی و خشکسالی باعث شده تولیدات باغی استان مناسب باشد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار