|

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰۰ تن آلوچه خشکباری در باغات شهرستان سامان

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰۰ تن آلوچه خشکباری در باغات شهرستان سامان

مدیر جهاد کشاورزی سامان از پیش‌بینی برداشت ۱۰۰۰ تن آلوچه خشکباری در باغات این شهرستان خبرداد.

به گزارش مملکت ما، حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی سامان از آغاز برداشت آلوچه خشکباری از باغ‌های شهرستان سامان یکی از قطب‌های تولید این محصول در استان خبر داد و گفت: باغداران این روز‌ها مشغول برداشت آلو از باغ‌های خود هستند و پیش‌بینی می‌شود امسال هزار تن آلو از سطح باغات برداشت می‌شود.

وی افزود: عملکرد محصول‌تر آلو در شرایط مناسب اقلیمی ۱۰ تن در هکتار است و عملیات برداشت از مرداد ماه آغاز شده و در اواسط شهریور ماه به پایان می‌رسد و ارقام آلو شامل قطره طلا، بخارا، برغان، شابلون، استنلی و سانتاروزا می‌باشد. 

سمیرا بهامیر کارشناس مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سامان گفت: بیش از ۷۰ درصد آلو سامان به صورت خشکباری مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: این محصول پس از برداشت در آفتاب بصورت فله‌ای خشک و روانه بازار می‌شود، که البته توجه به بسته بندی و فرآوری این محصول می‌تواند درآمد بیشتری نصیب کشاورزان کند.

بهامیر ادامه داد: خواص آلو خشک همراه با طعمی خوش و فواید بی‌شماری برای سلامتی که دارد، از تقویت گوارش و کمک به کنترل وزن گرفته تا بهبود سلامت قلب و استخوان‌ها را در بر می‌گیرد نمی‌توان نادیده گرفت. این میوه پرفایده، سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های مزمن و تقویت سیستم ایمنی ایفا کند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار