|

پیش بینی برداشت ۹ هزار تن انجیر در استان کرمانشاه

پیش بینی برداشت ۹ هزار تن انجیر در استان کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تولید انجیر امسال با حدود ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال زراعی گذشته پیش‌بینی می‌شود به ۹ هزار تن برسد.

به گزارش مملکت ما، رحمان فیض‌قربانی با اشاره به آغاز برداشت انجیر از باغات استان اظهار کرد: برآورد می‌شود امسال حدود ۹ هزار تن انجیر از سطح ۸۰۰ هکتار از باغات انجیر استان برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

وی با بیان اینکه عمده باغات انجیر استان در شهرستان دالاهو و دهستان ریژاو قرار دارد، افزود: پس از این شهرستان، شهرستان سرپل ذهاب و منطقه پیران بیشترین باغات انجیر استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: ارقام انجیر باغات استان کرمانشاه را شامل مجیفی، شام، باوام علی، زردله، سیاوله، ملک محمدی و کوچلی است که رقم مجیفی به صورت انحصاری در منطقه ریژاو کشت می‌شود و به دلیل شرایط اقلیمی منطقه از کیفیت بالایی برخوردار است.

فیض‌قربانی ادامه داد: رقم انجیر مجیفی که ۵۰ تا ۶۰ درصد باغات استان را شامل می شود رقمی بسیار مناسب جهت تازه خوری و فرآوری به صورت نیم‌خشک است و به دلیل کیفیت فوق‌العاده بالای آن اکثرا به کشورهای اروپایی و آسیای شرقی صادر می‌شود.

کشورهای اروپایی و عربی از مشتریان پروپا قرص انجیر مجیفی

وی اضافه کرد: رقم نیم خشک مجیفی که به صورت ارگانیک فرآوری شود طرفداران زیادی در خارج از کشور دارد به طوری که ۵ تا ۱۰ درصد آن همه ساله به کشورهای اروپایی و عمدتا فرانسه و کشورهای عربی صادر می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: در مجموع به دلیل کیفیت بسیار مناسب رقم مجیفی عمدتا ۸۰ درصد از تولید این رقم در استان خشک شده و به کشورهای خارجی و نیز شهرهایی چون اصفهان، تهران و مشهد صادر می شود.

وی با بیان اینکه برداشت ارقام زودرس انجیر در باغات استان به صورت محدود از اوایل تیرماه شروع شده است، گفت: برداشت محصول در استان تا مهرماه ادامه خواهد داشت.

فیض‌قربانی در مورد توسعه باغات انجیر استان کرمانشاه نیز گفت: برای توسعه باغات انجیر در استان که از ارزش افزوده بالایی برخوردار است مدیریت باغبانی استان برنامه های ویژه ای را برای توسعه باغات دیم در دست اجرا دارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار