|

پیش‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن زیتون در طارم

پیش‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن زیتون در طارم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: برداشت زیتون از ۱۶ هزار هکتار اراضی شهرستان طارم آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار تن محصول از باغات منطقه برداشت شود.

به گزارش مملکت ما، منوچهر یارمحمدی درباره برداشت محصول زیتون از باغات طارم، اظهار کرد: برداشت زیتون از باغات شهرستان آغاز شده و ۸۰۷۰ نفر بهره‌بردار طارمی در حال برداشت این محصول هستند. حدود ۱۶ هزار هکتار سطح زیر کشت بارور محصول زیتون بوده و پیش‌بینی می‌کنیم ۵۰ هزار تن زیتون در سال‌جاری در شهرستان تولید شود.

وی افزود: برداشت محصول سبز زیتون تا اواخر مهرماه در شهرستان طارم ادامه دارد و بعد از آن برداشت زیتون روغنی آغاز خواهد شد که زیتون سبز (بومی) کنسروالیا، مانزانیلا ارقام زیتون در شهرستان طارم هستند و از ارقام روغنی این محصول می‌توان شنگی، آربیکن و کرونائیکی را نام برد.

یارمحمدی با بیان اینکه باتوجه به شرایط آب و هوایی  و خنکی هوا آفت مگس زیتون در شهرستان وجود داشت ولی در کانون‌ها مبارزه انجام شده و وضعیت خوب است، تصریح کرد: خرید زیتون تازه شروع شده و به صورت قطعی نمی‌توان درمورد قیمت خرید این محصول صحبت کرد و درحال حاضر کمی پایین است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم در توصیه به باغداران طارمی، خاطرنشان کرد: افرادی که توانایی مالی دارند از فروش زیتون سبز در مقیاس زیاد خودداری کرده و برداشت نیز به نحوی باشد که همه باغداران در بازار تجمع نداشته باشند زیرا موجب افت قیمت و سوءاستفاده برخی افراد می‌شود. همچنین در بحث محصول روغنی زیتون نیز باتوجه به جلسات صورت گرفته احتمال خرید توافقی همانند سال ۱۴۰۱ وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار