|

افزایش ۳.۵ برابری خرید تضمینی گندم در استان خراسان شمالی

افزایش ۳.۵ برابری خرید تضمینی گندم در استان خراسان شمالی

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: ۶۲ هزار و ۹۷۰ تن گندم در پایان سال زراعی(۱۴۰۲-۱۴۰۳) توسط شبکه های تعاون استان خریداری شد که در همسنجی با سال گذشته ۲۴۵ درصد رشد یافت.

به گزارش مملکت ما از روابط عمومی تعاون روستایی استان خراسان شمالی، جلیل رمضانی در این خصوص اظهار کرد: اتحادیه تعاون روستایی استان به عنوان عامل مباشر شرکت غله در سال زراعی (۱۴۰۲-۱۴۰۳) گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی تصریح کرد: کشاورزان این استان در سال زراعی گذشته ۲۵ هزار و ۶۳۷ تن گندم مازاد بر نیاز را به شرکت غله استان تحویل داده بودند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشاورزی این استان خرده مالکی است تحویل گندم از سوی کشاورزان در سال جاری با تعداد زیادی محموله انجام شد.

رمضانی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم ۱۷۵ هزار ریال به ازای هر یک کیلوگرم است خاطرنشان کرد: گندمکاران استان خراسان شمالی امسال از نیمه دوم خرداد ماه تا انتهای شهریورماه سال جاری گندم مازاد بر نیاز را به ۱۶ مرکز خرید گندم تضمینی تحویل دادند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده و در جهت حمایت از تولید محصول داخلی و رفاه حال کشاورزان، مراکز خرید در نقاط روستایی و دوردست استان راه اندازی شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار