|

۷۱ درصد از مطالبات گندم کاران استان لرستان پرداخت شد

۷۱ درصد از مطالبات گندم کاران استان لرستان پرداخت شد

دیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۶۷ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال معادل ۷۱ درصد از مطالبات گندم کاران استان بابت خرید تضمینی محصول امسال تسویه شده است.

به گزارش مملکت ما، حجت الله بیرانوند افزود: ۲۶ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال از مطالبات خرید تضمینی گندم کشاورزان استان باقی مانده است که به گفته مسوولان ملی و بانکی تا هفته آینده تسویه و به طور کامل پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم در استان رو به اتمام نهاده و به روزانه حدود ۵۰ تن رسیده است تصریح کرد: از اوایل خردادماه همزمان با آغاز فصل برداشت گندم در استان تاکنون ۵۳۸ هزار و ۴۳۷ تن از این محصول در قالب ۱۳۳ هزار و ۷۳۰ محموله از ۵۶ هزار و ۳۵۹ کشاورز خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به افزایش سه درصدی خرید نسبت به سال قبل یادآور شد: تاکنون بیشترین میزان گندم خریداری شده با ۱۰۲ هزار و ۳۹۲ تن مربوط به شهرستان کوهدشت و پس از آن به ترتیب با ۶۶ هزار و ۶۹۱ تن خرم آباد، ۶۶ هزار و ۴۴ تن الیگودرز و ازنا با ۶۳ هزار و ۳۴۶ تن است.

بیرانوند اظهار داشت: همچنین دوره چگنی با هفت هزار و ۱۴ تن، رومشکان با ۱۴ هزار و ۶۴۱تن، الشتر با ۳۰ هزار و ۱۲۲ و پلدختر با ۳۲ هزار و ۵۳۸ تن به ترتیب کمترین میزان خرید تضمینی گندم را داشته اند.

انتهای پیام/

نظرات