|

پیش بینی برداشت ۴۲ هزار تن غلات در ملایر

پیش بینی برداشت ۴۲ هزار تن غلات در ملایر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر گفت: پیش‌بینی می شود در سال زراعی جاری ۴۲ هزار تن غلات از ۶۰ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی زراعی زیرکشت این محصول در شهرستان برداشت شود.

به گزارش مملکت ما ، یوسف کاکاوند به ۷۹۰۰ هکتار سطح زیرکشت گندم آبی و ۳۳۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت گندم دیم در شهرستان اشاره و اظهار کرد: سطح زیرکشت جو آبی ۷۵۰۰ هکتار و سطح زیر کشت جو دیم ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر از وجود شش مرکز خرید گندم از کشاورزان در شهرستان خبر داد و یادآور شد: این مراکز از ابتدای هفته جاری در حال خرید گندم کشاورزان هستند.

وی شرکت تعاونی روستایی ازندریان، شرکت سبز دشت آورزمان، کارخانه آرد ملایر، شرکت تعاونی روستایی الفاوت، سیلوی سامن و شرکت تعاونی تولید خردمند را شش مرکز خرید گندم در سطح شهرستان برشمرد.

کاکاوند میزان برداشت محصولات زراعی سال گذشته را حدود ۳۵ هزار تن دانست و افزود: همانند سال های گذشته آتش زدن کاه و کلش در اراضی کشاورزی ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با برداشت غلات حجم قابل توجهی کاه تولید می شود که با توجه به بروز پدیده خشکسالی و مشکلاتی در تامین نهاده های دامی می تواند برای تغذیه دام ها بسیار مفید باشد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار