|

خسارت ۱۶ هزار میلیاردی به کشاورزی آذربایجان‌غربی

خسارت ۱۶ هزار میلیاردی به کشاورزی آذربایجان‌غربی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در چهارماه اول سال ۱۴۰۲، حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال(یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان) خسارت ناشی از حوادث غیر مترقبه به بخش کشاورزی استان وارد شده‌است.

به گزارش مملکت ما ، عبدالله فتح الله زاده روز سه‌شنبه در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ۴۴ حادثه شناخته شده در جهان وجود دارد و از این تعداد ۳۴ حادثه در ایران رخ می‌دهد و از مجموع حوادث یاد شده که در ایران رخ می‌دهد، معادل ۸۰ درصد حوادث غیر مترقبه کشور را در استان شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته، بارش تگرگ، وقوع سیل، سرمازدگی ،خشکسالی و زلزله از جمله عوامل طبیعی بودند که به بخش کشاروزی استان خسارت وارد کردند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی، مطمئن‌ترین راه برای جبران خسارت حوادث غیر مترقبه است، افزود: صندوق بیمه کشاورزی لازم است حمایت‌های تحت پوشش خود را به صورت فراگیرتر انجام دهد.

وی اضافه کرد: همه ساله از طریق بلایای طبیعی خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان وارد می‌شود که در این راستا مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان در جهت مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاروزی آذربایجان غربی اظهار کرد: بارش تگرگ، وقوع سیل، خشکسالی و زلزله از جمله عوامل طبیعی بودند که به بخش کشاروزی استان خسارت وارد کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار