|

افزایش ۴۰ درصدی تولید گندم در خواف

افزایش ۴۰ درصدی تولید گندم در خواف

مدیر جهاد کشاورزی خواف از رشد ۴۰ درصدی تولید گندم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مملکت ما ، خالد فقیری ۲۲ مهرماه در همایش تجلیل از قهرمانان تولید بخش کشاورزی خواف، سطح زیر کشت محصول استراتژیک گندم در این شهرستان را ۲ هزار ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: بالغ‌بر ۶۰۰۰ تن از این میزان سطح زیر کشت برداشت شده و با همکاری کشاورزان ۴۸۰۰ تن گندم به سیلوها تحویل شده است.

وی تصریح کرد: پارسال تولید گندم در خواف ۳۴۰۰ تن بود که این رقم امسال ۴۰ درصد رشد تولید را در شهرستان نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی خواف همچنین گفت: میزان سطح زیر کشت جو نیز در شهرستان خواف ۳۸۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از ۸ هزار تن برداشت شد.

وی ادامه داد: پارسال زعفران کاران شهرستان ۴۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی را زیر کشت زعفران بردند و توانستند ۱۶ تن محصول برداشت کنند.

فقیری وجود ۷۰ واحد مرغداری فعال در خواف با ظرفیت تولید و پرورش هفت میلیون قطعه جوجه را یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان و حتی خراسان رضوی برشمرد.

وی پیرامون وضعیت دام‌پروری نیز اعلام کرد: شهرستان بالغ‌بر ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین دارد، همچنین وجود ۱۵۰۰ نفر شتر موجب شده خواف بتواند رتبه دوم را در خراسان رضوی به خود اختصاص دهد.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی در سال جاری، طرح جهش تولید است که با همکاری کشاورزان مصمم هستیم در تولید پسته، زعفران، گندم و جو طرح تحول یا جهش تولید را با هدف افزایش عملکرد مطلوب در حوزه کشاورزی و دامی به ثمر برسانیم.

مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: در راستای افزایش عملکرد مطلوب در حوزه کشاورزی کانون‌ها و هدف‌ها مشخص شده است، همچنین طرح از سطح مزرعه و قبل از کاشت آغاز شده و نتایج آن در فواصل زمانی معین توسط کارشناسان ارزیابی می‌شود.

فقیری اضافه کرد: در این طرح به صورت الگویی، تعدادی از بهره‌برداران طرح تعیین شده‌اند که پس از نتایج، قصد داریم این طرح را به سایر کشاورزان، دامداران و خرده مالکین تعمیم دهیم.

وی در ادامه یکی از اقدام‌های شاخص جهاد کشاورزی خواف را مرمت ۴۰ رشته قنات برشمرد و افزود: این طرح با اعتباری معادل ۸۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری خواف نیز در این مراسم طی سخنانی در جمع کشاورزان خواف گفت: کشاورزی نقطه امید ما در شهرستان است.

حسین اسدی بالفروش با بیان اینکه کشاورزی به حوزه‌های دیگر معنا می‌بخشد، افزود: صنعت در خواف بدون کشاورزی، معنا ندارد.

وی همچنین به تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر در شهرستان خواف اشاره کرد و گفت: باید با محیط سازگار شویم و کشاورزی را به سمت کشت‌های کم آب طلب سوق دهیم.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری خواف به کشاورزان پیشنهاد داد تا کشت محصولاتی همچون پسته و بادام را توسعه دهند.

در همایش تجلیل از قهرمانان تولید بخش کشاورزی شهرستان خواف، برخی کشاورزان نمونه معرفی و تجلیل شدند، همچنین از سوی اساتید و کارشناسان حوزه کشاورزی، کارگاه آموزشی برای کشاورزان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار