|

۹۵ درصد عرصه‌های استان مازندران درگیر کشاورزی است

۹۵ درصد عرصه‌های استان مازندران درگیر کشاورزی است

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران استان کشاورزی کشور است و ۹۵ درصد عرصه‌های استان درگیر فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

به گزارش مملکت ما ، بابلک مومنی امروز در جلسه مسئولین حوزه نمایندگی سازمان جهاد کشاورزی استان‌های منطقه یک کشور اظهار کرد: بی شک جهاد کشاورزی مازندران بزرگترین دستگاه اجرایی عملیاتی در سطح استان محسوب می‌شود و تنوع و گستردگی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه من فرزند سازمان جهاد کشاورزی مازندران هستم و حیات شغلی خود را از جهاد کشاورزی آغاز کردم، افزود: جایگاه‌ها رفتنی است اما تنها چیزی که باقی می‌ماند رفتارهایی است که باید پاسخگوی آن باشیم.

این مسئول اضافه کرد: مازندران استان کشاورزی کشور است و ۹۵ درصد عرصه‌های استان درگیر فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

مومنی با اشاره به اینکه مازندران قطب اول تولید و محور تولید محصولات استراتژیک است که نقش اساسی در سبد امنیت غذایی کشور دارد، خاطرنشان کرد: تولیدات محصولات کشاورزی استان مازندران ۷.۸ میلیون تن است و شاید نسبت به برخی استان ها به لحاظ کمی حجم تولیدات استان ما کم باشد اما ارزش اقتصادی بالاتری را نسبت به سایر استان‌ها داریم.

وی تصریح کرد: با تحول زیرساختی می‌توان ضریب کشت محصولات کشاورزی استان را ارتقا داد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه رسالت اصلی بخش کشاورزی ارتقاء عملکرد و تولید بود اما زمانی که بازرگانی هم به این وزارتخانه محول شد بخش زیادی از انرژی همکاران صرف این موضوع می‌شود، افزود: اگر بر روی برندینگ محصولات کشاورزی کار شود می‌توان بازار کشورهای دنیا را فتح کرد به‌شرطی که شرایط و امکانات صادرات محصولات کشاورزی فراهم شود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار