|

پیش‌بینی تولید ۷۰ کیلوگرم زعفران در بروجرد

پیش‌بینی تولید ۷۰ کیلوگرم زعفران در بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: برداشت محصول زعفران از سطح ۲۰ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش مملکت ما ، جواد گودرزی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۷۰ کیلوگرم زعفران خشک در این شهرستان تولید شود.

وی اظهار کرد: کشت محصول زعفران اگر مبتنی بر اصول فنی و زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گیرد می تواند رونق اقتصادی را برای کشاورزان به دنبال داشته باشد.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: به طور متوسط هر هکتار زمین‌ کشاورزی اختصاص یافته به کشت زعفران نیازمند چهار تا پنج تن پیاز زعفران است که بعد از گذشت ۲ سال از کشت به مدت هفت سال محصول تولید خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زمین‌های حاصلخیز شهرستان برای کشت زعفران مناسب است، اضافه کرد: بهره وری اقتصادی عملکرد گل دهی زعفران از سال دوم کشت پیاز آغاز و برای پنج تا هفت سال متوالی ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: زراعت زعفران در بروجرد و روستاهای آن در سال‌های اخیر رونق خوبی گرفته و این درحالی است که قدمت کشت این محصول در لرستان طولانی تر از خراسان است.

گودرزی گفت: این محصول به دلیل طعم، بو و رنگ خاصی که ایجاد می‌کند در صنعت غذا، شیرینی پزی، داروسازی و دیگر صنایع کاربرد بسیاری دارد.

وی یادآور شد: حدود ۳۵ درصد از جمعیت ۴۲۰ هزار نفری شهرستان بروجرد روستایی هستند و به کار کشاورزی اشتغال دارند که کشت این محصول در اشتغال و درآمد بیشتر آنها تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار