|

صادرات ۲۲۶ هزار تن محصولات کشاورزی از استان سیستان و بلوچستان

صادرات 226 هزار تن محصولات کشاورزی از استان سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌ از ۲۲۶ هزار و ۱۵۰ تن انواع محصولات کشاورزی استان این امسال به بازارهای کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه خلیج فارس صادر شد.

به گزارش مملکت ما ، سیدمحمدرضا سیدحسینی افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان، پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

وی بیان کرد: خرما، دانه گشنیز و سیب درختی ،انار ،گوجه فرنگی و هندوانه عمده محصولات صادراتی بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال همچنین یک میلیون و ۹۳هزار و ۱۵۲ تن کالاهای شامل برنج، چای، ذرت ،نهاده های دام و طیور و کنجد وارد استان شد.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی امسال سیستان و بلوچستان را ۲۴ هزار و ۹۵۳ تن اعلام کرد و افزود: این استان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر هست بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار