|

آغاز کشت گیاهان دارویی در اراضی ملی و مراتع شهرستان خنداب

آغاز کشت گیاهان دارویی در اراضی ملی و مراتع شهرستان خنداب

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان خنداب گفت: کشت گیاهان دارویی در راستای اجرای طرح‌های مرتعداری، در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی و مراتع این شهرستان اجرا شد.

به گزارش مملکت ما ، زهیر حمیدی زاده افزود: ۱۰۰ هکتار بذر گیاه دارویی النگاتون و ۵۰ هکتار بذر باریجه در مراتع و اراضی ملی شهرستان خنداب کشت شد.

وی ادامه داد: کاشت گیاه النگاتون و باریجه در مراتع شهرستان خنداب در راستای پوشش گیاهی اراضی طبیعی این شهرستان کشت شد که گیاه باریجه در سال‌های آینده به عنوان گیاه دارویی توسط مرتعداران این شهرستان قابل برداشت‌ است.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان خنداب خاطرنشان کرد: کاشت این گیاهان در روستای آدشته و مراتعی که دارای طرح‌های مرتعداری است به صورت مشارکتی با مرتعداران انجام شده‌ است.

حمیدی زاده اظهار کرد: بذر مورد نیاز کاشت این گیاهان توسط اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی به صورت رایگان در اختیار مرتعداران قرار گرفته و به صورت مشارکتی در این مراتع کشت شده‌ است.

وی از مرتعداران شهرستان خنداب خواست نسبت به دریافت طرح‌های مرتعداری برای مراتعی که از ممیزی مرتع برخوردار هستند اقدام کنند تا از مزایای اجرای طرح‌های مرتعداری از جمله اجرای طرح‌های آبشخور، لوله گذاری و ارایه بذر برای کاشت گیاهان دارویی در مراتع بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار