|

برداشت بیش از ۹۰ درصد پنبه اراضی استان گلستان

برداشت بیش از ۹۰ درصد پنبه اراضی استان گلستان

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی گلستان از برداشت بیش از ۹۰ درصد پنبه اراضی گلستان خبر داد و گفت: کشاورزان گلستانی تا امروز ۱۹ هزار تُن وِش پنبه به مراکز خرید در این استان تحویل داده اند.

به گزارش مملکت ما ، علی موسی خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال کشاورزان استان استقبال بیشتری از کشت پنبه داشتند، اظهار کرد: برداشت وش پنبه در استان گلستان از دهه دوم شهریور آغاز شده است و تا نیمه دی ادامه دارد.

وی بیان کرد: امسال حدود ۲۳ هزار تن پنبه در استان کشت شد که نسبت به سال گذشته که در سطح ۱۷ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان پنبه کشت شده بود، رشد داشته است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان با اشاره به توزیع ۴۹۴ تن بذر پنبه در سال جاری بین کشاورزان، بیان کرد: عمده وش پنبه ۲۶ تا ۳۳ هزار تومان خریداری شد.

این مقام مسئول ادامه داد: امسال از ۱۵ هزار هکتار سطح زیر کشت پنبه در گلستان، تا کنون برداشت از ۱۴ هزار هکتار انجام و ۱۹ هزار تُن وش به مراکز خرید در استان تحویل شده است.

موسی خانی ادامه داد: امسال در گلستان ۹ کارخانه پنبه پاک کنی، تحویل و خرید محصول از پنبه کاران استان را انجام می‌دهند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: کشت پنبه در استان گلستان هرساله از اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار